... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - 10:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

حملات موشکی گسترده روسیه به شهرهای اوکراین

حمله موشکی روسیه که تعدادی از استان های این کشور را هدف قرار داد، با حدود 60 موشک پرتاب شده از سمت دریای خزر و دریای سیاه انجام شد.

سیاست شرق _ مقامات اوکراینی می‌گویند روسیه حملات موشکی گسترده ای را در روز جمعه به شهرهای مختلف اوکراین داشته است،که به منازل مسکونی، تاسیسات و زیرساخت ها ، آسیب های فراوانی وارد ساخته است.

به نقل از الجزیره، مقامات اوکراینی گفتند که حملات موشکی امروز روسیه بزرگترین حمله از زمان آغاز جنگ فوریه گذشته به شهرها و استان های مختلف اوکراین از جمله پایتخت این کشور، کیف است که تاسیسات انرژی، زیرساخت ها و منازل مسکونی هدف قرار گرفته اند.

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: حمله موشکی روسیه که تعدادی از استان های این کشور را هدف قرار داد، با حدود ۶۰ موشک پرتاب شده از سمت دریای خزر و دریای سیاه انجام شد.

وی افزود: پدافند هوایی اوکراین با موفقیت حملات را دفع کرده است.

اداره نظامی پایتخت اوکراین، کیف، اعلام کرد که “نیروی هوایی ۳۷ موشک از حدود ۴۰ موشک پرتاب شده توسط روسیه را در اوایل روز جمعه در کیف سرنگون کرد.”

صدای انفجارهای مختلف از شهر خارکیف در شرق اوکراین شنیده شده و مقامات محلی می‌گویند زیرساخت‌های حیاتی این شهر هدف قرار گرفته است. مقامات محلی در شهر اودسا در منطقه دریای سیاه هم اعلام کردند که زیرساخت‌های حیاتی این شهر نیز هدف قرار گرفته‌اند.

همچنین مشخص نیست که چه تعداد افراد در این حملات زخمی شده یا زیرساخت‌های حیاتی در کی‌یف هدف قرار گرفته‌اند یا نه؟

گیرلو تیموشنکو معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین در پیامی تلگرامی نوشت: هیچ یک از هشدارهای حملات هوایی را نادیده نگیرید و در پناهگاه‌ها بمانید.

روسیه از ماه اکتبر حملات مختلفی را علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام داده که این موضوع باعث قطع برق در سراسر این کشور شده است.

قطع آب و برق
ویتالی کلیشکو، شهردار شهر نیز گفت که انفجارهایی در شرق پایتخت رخ داد که به زیرساخت های انرژی آسیب رساند و باعث قطعی در تامین آب در بیشتر مناطق شد و ترافیک مترو به دلیل استفاده از تونل های آن به عنوان پناهگاه متوقف شد.

بسیاری در ساعات شلوغی صبحگاهی به این پناهگاه ها پناه بردند تا از حمله گسترده موشکی فرار کنند، حمله ای که یکی از مقامات کیف آن را یکی از بزرگترین حملات از زمان آغاز “تهاجم” روسیه توصیف کرد.

در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، مقامات گفتند که حمله موشکی روسیه به خاموشی کامل منجر شد.

شهردار خارکف از خسارت “عظیم” صحبت کرد که تهدید می کند بسیاری از مردم را از گرمایش در هوای بسیار سرد محروم کند، در حالی که فرماندار منطقه Dnipropetrovsk در مرکز کشور گفت که “خسارت جدی” در آنجا رخ داده است.

حمله موشکی روسیه به مناطق، شهرک‌ها و شهرهای استان‌های اودسا، میکولایف و زاپوریژیا در جنوب این کشور نیز کشیده شد.

پس از بمباران روسیه، هرمان گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین گفت که به دلیل کاهش ظرفیت تولید برق قطع خواهد شد و ۹ تاسیسات انرژی در جنوب و شرق کشور در نتیجه بمباران زیرساخت ها آسیب دیدند.

ریاست جمهوری اوکراین همچنین از ایجاد سیستم قطع برق اضطراری در سراسر کشور به دلیل هدف قرار دادن تاسیسات انرژی خبر داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »