... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ دی ۱۴۰۱ - 10:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کابینه نتانیاهو، مشخص شد

انتظار می رود اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو برخی از مهم ترین پست های کابینه از جمله وزیر خارجه، وزیر دفاع و وزیر دادگستری را پر کنند.
نتانیاهو

سیاست شرق _ حزب لیکود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، رسما به اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل اطلاع داده است که با موفقیت دولت تشکیل داده است.

به نقل از جرزالم پست، نتانیاهو ۱۰ دقیقه قبل از پایان مهلت مقرر در آخرین لحظه اعلامیه‌ای توییت کرد: «من موفق شدم».

نتانیاهو که پیش از این ۱۵ سال نخست وزیر بود تا اینکه سال گذشته برکنار شد، تا نیمه شب چهارشنبه به وقت محلی، فرصت داشت تا پس از انتخابات اول نوامبر، کابینه را تشکیل دهد.

کابینه جدید اسرائیل احتمالاً راست‌گراترین دولت در تاریخ اسرائیل خواهد بود، از جمله افرادی که در پست‌های وزارتی منصوب می‌شوند، که زمانی در حاشیه‌های ملی‌گرایانه افراطی سیاست اسرائیل به حساب می‌آمدند.

انتظار می رود اعضای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو برخی از مهم ترین پست های کابینه از جمله وزیر خارجه، وزیر دفاع و وزیر دادگستری را پر کنند.

ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود، نقش امنیت عمومی را که به تازگی گسترش یافته است، به عنوان وزیر امنیت ملی، نظارت بر پلیس در اسرائیل و برخی از فعالیت های پلیس در کرانه باختری اشغالی بر عهده خواهد گرفت.

بزالل اسموتریچ، رهبر حزب صهیونیستی مذهبی، به عنوان وزیر دارایی منصوب شده است، اگرچه به او نیز این اختیار داده شده است که رئیس نهاد نظامی اسرائیل را که از جمله وظایفش رسیدگی به گذرگاه های مرزی و مجوز برای فلسطینیان است، منصوب کند.

انتظار می رود آریه دری، رهبر حزب افراطی ارتدوکس شاس، هم به عنوان وزیر کشور و هم وزیر بهداشت خدمت کند، در حالی که انتظار می رود نماینده ای از یهودیت تورات متحد، دیگر حزب افراطی ارتدوکس در ائتلاف پنج حزبی وزیر باشد.

باید در روزهای آینده قوانین ویژه ای تصویب شود تا دری، بن گویر و اسموتریچ سوگند یاد کنند. دری باید قانونی تصویب شود تا بتواند علیرغم محکومیت کیفری خود برای جرایم مالیاتی به عنوان وزیر خدمت کند.

بن گویر به قانون نیاز دارد زیرا سمت وی ​​اختیاراتی را که معمولاً به وزیر امنیت عمومی داده می شود را گسترش می دهد و اسموتریچ به قانون جدیدی نیاز دارد که به او قدرت وزارت دفاع در وزارت دفاع بدهد.

هر سه قانون بحث برانگیز تلقی می شوند و صداهایی فراتر از مخالفان سیاسی نتانیاهو که علیه آنها از جمله مقامات امنیتی صحبت می کنند، داشته اند.

کابینه جدید باید ظرف یک هفته پس از اطلاع به پارلمان اسرائیل، سوگند یاد کند.

نتانیاهو کابینه جدید اسرئیل را کاملاً مرد و تقریباً همه ارتدوکس را تشکیل داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »