... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ دی ۱۴۰۱ - 6:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین: روسیه، خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است

پوتین: هدف ما چرخاندن چرخ طیار درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است و این امر، مستلزم یک راه حل دیپلماتیک است.

به نقل از رویترز، پوتین گفت: هدف ما چرخاندن چرخ طیار درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.

رئیس جمهور روسیه افزود: من بارها گفته ام که تشدید خصومت ها، منجر به خسارات غیرقابل توجیه می شود.

وی افزود: «تمام درگیری‌های مسلحانه به نوعی با مذاکره در مسیر دیپلماتیک به پایان می‌رسد.» دیر یا زود، هر طرفی که در حال درگیری است، می نشیند و به توافق می رسد. هر چه زودتر این درک به مخالفان ما برسد، بهتر است.

پوتین همچنین اهمیت سامانه پدافند هوایی پاتریوت را که بایدن با ارائه آن به زلنسکی موافقت کرده است را ، نادیده و کم اهمیت دانست و گفت روسیه راهی برای مقابله با آن خواهد یافت.

او گفت که سامانه دفاعی پاتریوت “بسیار قدیمی” است و مانند سیستم اس-۳۰۰ روسیه کار نمی کند. او گفت: یک راه حل همیشه پیدا خواهد شد.

پوتین همچنین گفت که محدودیت قیمتی که کشورهای غربی بر نفت روسیه تحمیل کرده اند، به منظور محدود کردن توانایی این کشور برای تامین مالی جنگ، به اقتصاد روسیه آسیب نمی رساند. او گفت که اوایل هفته آینده فرمانی را امضا خواهد کرد تا پاسخ روسیه را مشخص کند.

روسیه می گوید این اوکراین است که از گفتگو امتناع می کند. 

با این حال، کیف می‌گوید روسیه باید حملات خود را متوقف کند و تمام سرزمین‌هایی را که تصرف کرده است، واگذار کند.

پوتین این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کاخ سفید میزبانی کرد و به او قول حمایت مستمر و تزلزل‌ناپذیر آمریکا را داد.

در همین رابطه، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که پوتین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه مایل به مذاکره برای پایان دادن به جنگی است که با اعزام نیروهای مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شد، نشان نداده است.

کربی در جریان یک جلسه توجیهی آنلاین به خبرنگاران گفت: «کاملا برعکس». هر کاری که او (پوتین) روی زمین و هوا انجام می دهد، نشان از مردی دارد که می خواهد به خشونت علیه مردم اوکراین ادامه دهد» و «جنگ را تشدید کند.

وی بار دیگر گفت که بایدن برای مذاکره با پوتین آماده است، اما تنها پس از آن که رهبر روسیه در مذاکرات “جدیت نشان دهد”، وی این امر را به پس از مشورت با اوکراین و متحدان آمریکا منوط دانست.

هرچند روسیه مدام گفته است که آماده مذاکره است، اما اوکراین و متحدانش پس از یک سری شکست‌ها و عقب‌نشینی‌های روسیه که شتاب جنگ ۱۰ ماهه را به نفع کیف تغییر داده است، آنرا ترفندی برای خرید زمان می دانند، این در حالی است که با حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین، مردم این کشور با زمستان سختی روبرو خواهند بود.

روسیه پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین و به حمایت از جدایی طلبان شرق این کشور، با انجام رفراندوم، این مناطق را به خاک خود ضمیمه نمود، مسئله ای که تاکنون فقط از سوی چند کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

تنظیم خبر: رضا زمانی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »