... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 5:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس جمهور شیلی در جمع فلسطینیان ساکن این کشور؛

سفارت شیلی، در سرزمین های فلسطینی افتتاح می شود

گابریل بوریک، رئیس جمهور چپگرای شیلی در مبارزات انتخاباتی

سیاست شرق _ گابریل بوریک، رئیس جمهور چپگرای شیلی می گوید که این کشور قصد دارد سفارت خود را در سرزمین های فلسطینی افتتاح کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدام شیلی جهت افتتاح سفارت این کشور در سرزمین های فلسطینی، می تواند این کشور آند را به یکی از معدود کشورهایی تبدیل کند که دفتری در سطح سفارت در سرزمین های فلسطینی دارد.

آنتونیا اورجولا، وزیر امور خارجه شیلی نیز، این طرح را تایید کرد، اما گفت که هنوز جدول زمانی مشخص نشده است و شیلی همچنان فلسطین و اسرائیل را به عنوان کشورهای مشروع به رسمیت می شناسد.

بوریک چپ‌گرا که بارها حمایت خود را از خواست مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل اعلام کرده است، این اظهارات را در یک مراسم خصوصی در سانتیاگو به میزبانی مهاجران سرشناس فلسطینی این شهر بیان کرد.

بوریک بدون اشاره به جزئیات این موضوع گفت: «من ریسک می‌کنم (می‌گویم) این… ما می‌خواهیم نمایندگی رسمی خود در فلسطین را از داشتن یک کاردار بالا ببریم؛ اکنون می‌خواهیم یک سفارت باز کنیم».

به گزارش سیاست شرق، مردم شیلی ۳٠ آبان ۱۴٠٠ (۲۱ نوامبر) برای برگزیدن رئیس جمهوری آینده خود از میان ۷ نامزد پای صندوق های رای رفتند، اما از آنجا که هیچیک از کندیداها موفق به کسب آراء بالاتر از ۵۰ درصد نشدند، بوریک و کاست از دو. جناح چپ و راستگرای افراطی با بیشترین آراء به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ۲۸ آذر (۱۱ دسامبر) یکی از حساس ترین انتخابات دهه های اخیر و گزینشی جدی بین بقای جریان دیکتاتوری و پایان دادن به آن بود.

در این دور از انتخابات شیلی که با حضور بیش از ۸میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برگزار شد، بوریک جوان با کسب بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار رأی، رئیس جمهوری منتخب مردمی شد که برای تغییر مسیر این کشور به سوی برابری های اجتماعی پایی تبدیل شد. صندوق های رأی آمدند.        

به این ترتیب، این دوره از انتخابات با بیش از ۵۵ درصد رأی دهندگان، بیشترین درصد مشارکت مردم شیلی را در سال ۲۰۱۲ که رای دادن اختیاری و داوطلبانه، ثبت شده است.

بوریک ۳۵ ساله به عنوان یکی از جوانترین رهبران سیاسی جهان از رهبران سابق اعتراضات دانشجویی از اعتراضات در این کشور علیه بی‌عدالتی و فساد حمایت کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »