... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 2:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حزب الله لبنان، فرد مظنون به قتل صلح بان ایرلندی سازمان ملل را تحویل داد

حزب الله در تحقیقاتی که توسط اطلاعات ارتش لبنان انجام شده بود، همکاری کرده و افزود که "تحقیقات اولیه تقریباً کامل شده است."

سیاست شرق _ عامل اصلی تیراندازی به خودرو صلح بانان سازمان ملل در جنوب لبنان(یونیفل)، توسط حزب الله لبنان به نیروهای امنیتی این کشور، تحویل داده شد.

یک مقام امنیتی روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که حزب الله لبنان مردی را که مظنون به قتل یک حافظ صلح ایرلندی سازمان ملل در اوایل ماه جاری بود، تحویل داده است.

سرباز «شان رونی» ۲۳ ساله در ۱۴ دسامبر بر اثر حمله به خودروی نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) در نزدیکی روستای العقبیا در جنوب لبنان، کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

یونیفل در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و به عنوان حائل بین لبنان و اسرائیل عمل می کند. پیش از این، یونیفیل از بیروت خواست تا از تحقیقات سریع در مورد اولین حمله خشونت‌آمیز منجر به مرگ یکی از حافظان صلح خود، در نزدیک به هشت سال گذشته انجام دهد. آخرین مورد در ژانویه ۲۰۱۵، زمانی که یک صلح‌بان اسپانیایی بر اثر تیراندازی اسرائیل کشته شد.

بنا به همین گزارش، حزب الله در تحقیقاتی که توسط اطلاعات ارتش لبنان انجام شده بود، همکاری کرده و افزود که “تحقیقات اولیه تقریباً کامل شده است.”

اوایل این هفته، یک مقام قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت که بازرسان لبنانی مظنونان این حمله را شناسایی کرده‌اند و افزود که «حداقل دو» تیرانداز بودند.

این منبع قضایی با استناد به یافته های اولیه و این حمله را “از پیش برنامه ریزی شده” عنوان کرد، خودرویی حامل افراد مسلح خودروی یونیفل را تعقیب کرد. حزب الله بارها دست داشتن در این حادثه را رد کرده است.

شاهدان گفتند که روستاییان در منطقه العقبیا – درست خارج از منطقه عملیاتی یونیفل – خودروی رونی را پس از آنکه در جاده ای در امتداد سواحل مدیترانه در پیش گرفت که معمولاً توسط یونیفل استفاده نمی شود، مسدود کردند. بر اثر برخورد خودرو با دکل و واژگونی سه سرنشین آن مجروح شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »