... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 4:37 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
وزارت راه و شهرسازی:

ورود ۴ فروند هواپیماهای جدید به ناوگان مسافربری ایران

در مسیر برنامه‌ها و چشم‌انداز سازمان هواپیمایی کشوری و در راستای توسعه ناوگان هوایی کشور، چهار فروند هواپیمای ایرباس به کشور وارد شده است.

سیاست شرق _ وزارت راه و شهرسازی با تایید ورود چهار فروند هواپیمای ایرباس به ایران، از تداوم روند ورود هواپیماها به کشور خبر داد.

به نقل از وزارت راه، مطابق با برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری و در مسیر توسعه ناوگان هوایی کشور، چهار فروند ایرباس به ایران وارد شده است.

براساس این گزارش، در مسیر برنامه‌ها و چشم‌انداز سازمان هواپیمایی کشوری و در راستای توسعه ناوگان هوایی کشور، چهار فروند هواپیمای ایرباس به کشور وارد شده است.

بر اساس اعلام حسن خوشخو  معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، این اتفاق به جهت حمایت و تأمین ناوگان هوایی کشور بوده و تداوم آن در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

در حال حاضر حمل‌ونقل هوایی ایران از حدود ۳۱۰ فروند هواپیما و حدود ۹۰ فرودگاه تشکیل شده است که ۱۳ مورد از آنها بین‌المللی هستند. قرار بود با امضای توافق برجام و رفع تحریم‌ها بالغ بر ۲۰۰ فروند هواپیمای نو ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر به ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران اضافه شوند که از زمان امضای توافق تا خروج امریکا از برجام، سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ای‌تی‌آر تحویل ایران شد و به این ترتیب، میانگین سن ناوگان هوایی از ۲۵ به ۲۳ سال کاهش یافت.

به نقل از خبر آنلاین ، محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی اواخر ماه گذشته از خرید هواپیما طی ۱۵ ماه اخیر خبر داده و در پاسخ به تعداد این هواپیماها گفته بود: بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم، اما تعداد بسیار زیادی انواع هواپیما و بالگرد وارد کشور شده است.

حسن خوشخو، بامعاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین خردادماه امسال با بیان اینکه ایران نیاز به ورود هواپیمای جدید دارد، گفته بود: با افزایش هواپیماها می‌توانیم بخشی از کمبود عرضه در برابر مازاد تقاضا را پوشش دهیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرده بود: در حال حاضر تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته اضافه کرده‌ایم و در حال اضافه شدن هم هست.

وی عنوان کرده بود: در تلاشیم تا چراغ خاموش تعداد هواپیماها را با وجود محدودیت‌هایی که هست و برجام احیا نشد، افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات هوانوردی برطرف شود.

ایرباس ۳۴۰ به دلیل چهار موتوره بودن، از ایمنی بالایی برخوردار است، از طرفی با توجه به قیمت پایین سوخت در ایران نسبت به اروپا، سوخت‌گیری آنها در ایران برای شرکت‌های هوایی با وجود مصرف بالاتر این هواپیماها، مشکلی محسوب می‌شود.

ایرباس ۳۴۰ به دلیل مصرف بالا برای بسیاری از خطوط هوایی جهان صرفه اقتصادی ندارد، اما این مورد برای ایران‌ایر متفاوت است. ایران‌ایر با این هواپیما می‌توانست به‌ جای خارج از کشور، در ایران سوخت‌گیری کند که به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود.

ایرباس ۳۴۰ با یک بار سوخت‌گیری بیش از ۱۲ هزار کیلومتر قابلیت پیمایش دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »