... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 5:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

« سردار رادان»، به فرماندهی انتظامی کل کشور منصوب شد

سردار رادان، متولد اصفهان و در آستانه ۶٠ سالگی قرار دارد و پیش از این، فرماندهی انتظامی استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کردستان و تهران بزرگ و جانشینی پلیس کل کشور را در کارنامه خود دارد.

سیاست شرق _ با حکم رهبر انقلاب، سردار «احمدرضا رادان»، به فرماندهی انتظامی کل کشور منصوب شد.

 “سردار احمدرضا رادان” متولد ۱۳۴۲، از سال ۱۳۵۹ به‌ صورت نیروی داوطلب، فعالیت خود در بسیج آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود، وی  پس از جنگ، به فرماندهی انتظامی منتقل شد.

سردار رادان، پیش از این، فرماندهی انتظامی استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کردستان و تهران بزرگ و جانشینی پلیس کل کشور را در کارنامه خود دارد.

وی از سال ۱۳۹۳ نیز، در مرکز مطالعات راهبردی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ( فراجا)، اقدامات زیادی را برای تغییر و تحول در ساختار پلیس کشور آغاز کرد.

وی، مهرماه سال ۱۳۸۷ از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، به جانشینی رئیس پلیس کشور ارتقا یافت.

رادان در ایام جانشینی رئیس پلیس کشور به واسطه ارتباط موثری که با بدنه و پرسنل انتظامی، صراحت، اقتدار و حضور رسانه‌ای، یکی از معروف‌ترین چهره‌های پلیسی در میان مردم باشد.

اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با اراذل و اوباش، اجرای طرح امنیت اخلاقی، اجرای طرح‌های امنیت محله محور، انسداد مرزها و … از جمله اقداماتی است که موجب شهرت رادان در میان افکار عمومی شده است.

وی در خردادماه سال ۱۳۹۳، از جایگاه جانشینی رئیس پلیس کشور کنار رفت و ریاست «مرکز مطالعات راهبردی ناجا» را بر عهده گرفت، مرکزی که با تغییر ساختار مجموعه پلیس کشور و ارتقا به فرماندهی انتظامی کل، با عنوان مرکز مطاعات راهبردی فراجا شناخته می‌شود.

رادان در آغاز مسیر جدید

حالا باید دید که فرمانده جدید مجموعه نیروی انتظامی کشور، چگونه به مدیریت آن خواهد پرداخت. با این حال، فرمانده جدید، که نامی آشنا در این مجموعه دارد، با چالش‌های مختلفی در حوزه ماموریتی خود مواجه است. چالش گشت‌های امنیت اخلاقی و نحوه ادامه فعالیت آن، چالش جرائم فضای مجازی، وقوع سرقت‌های مختلف، معتادان متجاهر و موادفروشان، ترافیک و آلودگی هوا، کیفیت خودروها، معیشت کارکنان انتظامی و … از جمله مواردی است که، سردار رادان با آغاز دوره مسئولیت خود، با آن مواجه است و البته مسائلی که تجربه رویایی با آنها را در کارنامه دارد و با هیچ یک غریبه نیست، ولی به بدون شک و در عصر جدید، نیازمند روش های نوین، کارآمد و راه حل های مناسب است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »