... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 9:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سرمایه گذاری ۶میلیارد دلاری قطر در صنعت پتروشیمی

شرکت دولتی قطر انرژی 70 درصد از سهام این سرمایه گذاری را در اختیار خواهد داشت و شرکت شورون فیلیپس شیمیایی که 30 درصد آن را بر اساس توافق نامه امضا شده در روز یکشنبه، در اختیار دارد.

سیاست شرق _ قطر انرژی، روز یکشنبه تصمیم نهایی سرمایه گذاری ۶ میلیارد دلاری در مجتمع پتروشیمی راس لافان با شراکت «شورون پیلیپس شیمیایی» را اعلام کرد که انتظار می رود بزرگترین در نوع خود در خاورمیانه باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مجتمع که انتظار می رود تولید آن در سال ۲۰۲۶ آغاز شود، شامل یک کراکر اتان با ظرفیت ۲.۱ میلیون تن اتیلن در سال است.

سعد الکعبی کعبی، رئیس انرژی قطر، گفت که این مجتمع یکپارچه، همچنین شامل دو واحد مشتق پلی اتیلن با چگالی بالا با ظرفیت کل تولید ۱.۷ میلیون تن در سال خواهد بود.

پروژه که در ابتدا در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، نشان می‌دهد که چگونه تولیدکنندگان نفت خاورمیانه در حال حرکت بیشتر به سمت صنایع پتروشیمی، مورد استفاده در تولید پلاستیک و مواد بسته‌بندی، برای حرکت به بازارهای جدید و یافتن منابع درآمد جدید فراتر از صادرات نفت خام و گاز طبیعی هستند.

شرکت دولتی قطر انرژی ۷۰ درصد از سهام این سرمایه گذاری را در اختیار خواهد داشت و شرکت شورون فیلیپس شیمیایی که ۳۰ درصد آن را بر اساس توافق نامه امضا شده در روز یکشنبه، در اختیار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »