... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 4:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

جمهوری آذربایجان، سفیر خود در اسرائیل را، معرفی کرد

اسرائیل از اوایل دهه 1990 در باکو سفارتخانه دارد و از مهم‌ترین حامیان نظامی آذربایجان در سال‌های اخیر شمرده می شود.

سیاست شرق _ «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان، «مختار محمد اوغلو محمدوف» را به عنوان اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اسرائیل تعیین کرد.

به نقل از رویترز، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان، «مختار محمدوف» از مقامات باسابقه وزارت خارجه و وزارت آموزش آذربایجان را به عنوان اولین سفیر این کشور در اسرائیل پس از ۳۰ سال روابط انتخاب کرد.

اسرائیل از اوایل دهه ۱۹۹۰ در باکو سفارتخانه دارد و از مهم‌ترین حامیان نظامی آذربایجان در سال‌های اخیر شمرده می‌شود و از جمله در نزاع با ارمنستان در منطقه قره‌باغ از آذربایجان حمایت کرد.

آذربایجان ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تأمین می کند و اخیرا «بنیامین نتانیاهو» و «الهام علی‌اف» بر تحکیم روابط دوجانبه تأکید کردند.

سفارت آذربایجان قرار است در تل‌آویو باشد.

مختار ممدوف» پیش از این مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری بود. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند و این اولین باری است که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در عالی‌ترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام می‌دهد.

پارلمان جمهوری آذربایجان در ۲۷ آبان ماه با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت و الهام علی‌اف نیز آن را تأیید کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این تصمیم پارلمان باکو، گفته بود جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »