... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و موضوع جنگنده های سوخو ۳۵

حیدری: ما به کشور روسیه سفارش‌هایی نظیر سیستم‌های پدافندی، موشکی و همچنین بالگرد را نیز داده‌ایم و اکثر این سلاح‌ها به زودی وارد کشور می‌شوند.

سیاست شرق _ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از ورود جنگنده‌های «سوخو ۳۵» به کشور در اوایل سال آینده خبر داد.

به نقل از تسنیم، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگنده‌های سوخو ۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده، اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود. حیدری همچنین گفته است ما به کشور روسیه سفارش‌هایی نظیر سیستم‌های پدافندی، موشکی و همچنین بالگرد را نیز داده‌ایم و اکثر این سلاح‌ها به زودی وارد کشور می‌شوند.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگنده‌های سوخو ۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده، اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

حیدری همچنین گفته است ما به کشور روسیه سفارش‌هایی نظیر سیستم‌های پدافندی، موشکی و همچنین بالگرد را نیز داده‌ایم و اکثر این سلاح‌ها به زودی وارد کشور می‌شوند.

طی سال‌های گذشته، گمانه زنی‌هایی درباره خرید جنگنده‌های سوخو ۳۰ از روسیه مطرح شد و در برخی مقاطع زمانی این گمانه زنی‌ها قوت هم می‌گرفت.

این موضوع ادامه داشت تا اینکه شهریور ماه امسال امیر واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتگویی با تایید خبر خرید جنگنده از روسیه برای نیروی هوایی ارتش تاکید کرد که خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ در دستور کار نهاجا قرار دارد و خرید جنگنده سوخو ۳۰ در برنامه نهاجا قرار ندارد.

تاکنون اخبار غیررسمی متعددی درباره خرید جنگنده از روسیه، نوع، تعداد و زمان تحویل آن‌ها به ایران منتشر شده و در جدیدترین اظهار نظر، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید این جنگنده‌ها اوایل سال آینده به ایران می‌آید.

در یک بازه زمانی نیز، برخی خبرگزاری ها، از آموزش خلبانان ایرانی در روسیه برای این هواپیماها، خبر داده بودند.

سوخوی ۳۵ یک جنگنده چندمنظوره از نسل ۴.۵ است و در اصل یک ارتقا و بهسازی بسیار سنگین روی همان سوخوی ۲۷ محسوب می‌شود؛ از این رو به آن سوخوی ۲۷M نیز گفته می‌شد.Su-35 آخرین نمونه عملیاتی ساخته شده از خانواده فلانکر است که ناتو آن را با نام فلانکر E می‌شناسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »