... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 7:47 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار نخست وزیر قطر نسبت به خطر هرگونه اقدام نظامی احتمالی در خلیج فارس

شیخ حمد: ما در منطقه خلیج فارس از طریق تمام مجاری ممکن خطر هرگونه تشدید تنش نظامی و لزوم رسیدگی به مشکلات موجود را به صورت مسالمت آمیز برای آمریکا و غرب توضیح دهیم. زیرا ما اولین کسی خواهیم بود که بازنده می شویم

سیاست شرق _ شیخ حمد بن جاسم، نخست وزیر سابق قطر، نسبت به اقدام نظامی احتمالی که ممکن است امنیت منطقه خلیج فارس را متزلزل کند، هشدار داد که پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی در پی خواهد داشت.

شیخ حمد بن جاسم روز شنبه در یک سلسله توئیت از طریق توییتر گفت: “وضعیت در منطقه خلیج فارس ما، مملو از خطرات شده است و همه را ملزم به توجه مداوم در پیش بینی هر احتمالی می کند. غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها هنوز به توافقی نرسیده‌اند که توافق هسته‌ای با ایران را احیا کند.»
وی در ادامه افزود: وضعیت منطقه خلیج ما مملو از خطرات شده است و همه را ملزم به توجه مداوم در پیش بینی هر احتمالی می کند. غرب به رهبری آمریکا هنوز به توافقی نرسیده است که توافق هسته ای با ایران را احیا کند.

وی در توئیت دیگری افزود: ما می دانیم که اسرائیل به شدت برای به دست آوردن تجهیزات و تسلیحاتی تلاش می کند تا بتواند اهداف ایرانی را که از نظر آن تهدید بزرگی برای خود هستند، بمباران کند، اما طرف آمریکایی تاکنون در مورد ارائه این تسلیحات به اسرائیل مردد بوده است. “

وی در ادامه مدعی شد: اگر طرفین به توافق هسته ای جدید با ایران نرسند و آمریکا تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را، در اختیار اسرائیل قرار دهد، خدای ناکرده اقدام نظامی صورت خواهد گرفت که ممکن است امنیت و ثبات منطقه ما را متزلزل کند. و پیامدهای ناگوار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد داشت.”

شیخ حمد بن جاسم افزود: بنابراین امیدوارم که ما در منطقه خلیج فارس از طریق تمام مجاری ممکن خطر هرگونه تشدید تنش نظامی و لزوم رسیدگی به مشکلات موجود را به صورت مسالمت آمیز برای آمریکا و غرب توضیح دهیم. زیرا ما اولین کسی خواهیم بود که بازنده می شویم.”

وی در پایان مجموعه توئیت های خود گفت: با علم به این که به احتمالات دستیابی به توافق بین غرب و ایران بسیار خوشبین بودم، اما اکنون کمتر خوشبین هستم. اما تعجب نمی کنم و تغییر مثبت را، رد نمی کنم که توافق هسته ای را احیا می کند و ما را از خطرات شکست در امان می دارد.”

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز جمعه در دیدار با پاپ واتیکان گفت: مذاکرات ایران و غرب در خصوص احیای توافق هسته ای (برنامه جامع اقدام) به بن بست رسیده است. بنابراین امیدوارم که ما در منطقه خلیج فارس از همه مجاری ممکن خطر هرگونه تشدید نظامی و لزوم برخورد مسالمت آمیز با مشکلات موجود را برای آمریکا و غرب توضیح دهیم، زیرا ما اولین بازنده خواهیم بود.

به گزارش سیاست شرق، مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو ۱+۴ در وین اتریش، به دلیل برخی اختلافات، معلق شده است. با این حال، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و جوزپ بورل، در خصوص حفظ تماس و پیگیری گفتگوها، ابراز امیدواری شده است.

رژیم صهیونیستی، به شدت مخالف هرگونه گفتگو و توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ و به ویژه غرب است.

جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده در خصوص حمله نظامی به تاسیسات هسته ای خود هشدار داده و تبعات آنرا سخت و برای متجاوزین غیر قابل پیش بینی عنوان نموده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »