... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 0:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

موالی زاده: صنایع خوزستان بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنند

موالی‌زاده : در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته، نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش مدرن‌تر و مترقی‌تر و بهینه‌تر شده است.

سیاست شرق _ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان بر لزوم ایجاد بستر فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان از سوی دستگاه‌ها و صنایع بزرگ استان تاکید کرد.

سید احمد موالی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان، روز دوشنبه، با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان اظهار کرد: در خصوص برگزاری این نمایشگاه، مخیر بودیم که نمایشگاه را در هفته پژوهش به صورت مختصر یا با تاخیر برگزار کنیم اما در سطح و مقیاس خوزستان برگزار شود که به این نتیجه رسیدیم که با تاخیر اما باکیفیت باشد.

وی افزود: جا داشت که نمایشگاهی باکیفیت و در حد استان خوزستان برگزار شود؛ با توجه به اینکه امسال نیز به نام اشتغال‌زایی و دانش بنیان نامگذاری شده است و در نهایت با این روال، نمایشگاه برگزار شد.

موالی‌زاده گفت: در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته، نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش مدرن‌تر و مترقی‌تر و بهینه‌تر شده است. سطح نمایشگاه امسال بالاتر رفته و سطح نگاه به پژوهش در دستگاه‌هایی که انتظار نمی‌رفت نیز بالاتر رفته است. به عنوان مثال در غرفه صنعت آب و برق خوزستان در سال گذشته یک دستگاه و چند کتاب و پایان‌نامه به نمایش گذاشته بودند اما امسال گفتند که در حال ایجاد کارخانه نوآوری در حوزه انرژی هستند. این نشان می‌دهد که نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش مترقی‌تر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان ادامه داد: این را به فال نیک می‌گیریم و از سازمان آب و برق، شرکت فولاد و صنایع نیشکر انتظار می‌رود که کارهای پژوهشی خود را در این بستر انجام دهند و بستر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را این شرکت‌ها ایجاد کنند.

وی افزود: از جهاد دانشگاهی نیز به دلیل اینکه نوع کار آن در حوزه پژوهش و فناوری است، این انتظار می‌رود که بستر را برای این کار فراهم کند. ما نیز با عنوان حاکمیت وظیفه داریم حمایت همه جانبه داشته باشیم.

موالی‌زاده گفت: دولت مردمی، از بدو شروع دستورالعمل‌های متنوعی برای گسترش شرکت‌های دانش بنیان در جهت ایجاد اشتغال و دانش بنیان ریل‌گذاری کرد و نمونه آن این بود که دستورالعمل‌ها و مصوبات هیات دولت در خصوص موضوعات دانش بنیان در زمینه‌های مختلف به عنوان مصوبه‌های جداگانه به دستگاه‌ها ابلاغ شد و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل و اجرایی کردن آن‌ها شدند.

وی بیان کرد: ما نیز در استانداری موظف هستیم این مصوبات را پیگیری و مطالبه کنیم. این موارد در قالب کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان، در حال اجرا است و به این منظور کمیته‌های مستقل برای اجرایی کردن این مصوبات فعالیت می‌کنند؛ با عنوان نمونه کمیته کشاورزی فعال است و اقتصاد دانش بنیان کشاورزی استان خوزستان در حال اجرایی شدن است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »