... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ دی ۱۴۰۱ - 1:16 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر امور خارجه عربستان: گفت و گو با ایران، بهترین راه برای حل اختلافات است

فیصل بن فرحان: پادشاهی عربستان در تلاش است راهی برای گفت و گو با ایران به عنوان بهترین راه برای حل اختلافات پیدا کند.

سیاست شرق _ فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان، می گوید: پادشاهی عربستان در تلاش است راهی برای گفت و گو با ایران، به عنوان بهترین راه برای حل اختلافات پیدا کند.

به نقل از رویترز، وی که در اجلاس داووس ۲۰۲۳ سخن می گفت،افزود: تصمیم عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس برای تمرکز بر اقتصاد و توسعه خود “یک سیگنال قوی برای ایران و سایر کشورهای منطقه است که مسیری فراتر از بحث‌ها و اختلافات سنتی به سوی رفاه مشترک وجود دارد.”

روابط دیپلماتیک ریاض و تهران در سال ۲۰۱۶، پس از اعدام شیخ نمر در عربستان و حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع گردید، اما مقامات دو کشور از سال گذشته تاکنون پنج دور گفتگوی مستقیم به میزبانی عراق برگزار کرده‌اند که آخرین آن در آوریل ، بدون هیچ دستاورد دیپلماتیک روشنی پایان یافت.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در کنفرانسی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخنرانی می کرد، همچنین گفت که نیاز به یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین است، در غیر این صورت عدم اطمینان جهانی ادامه خواهد داشت.

او گفت: «این سؤال پیچیده‌ای است، اما ما باید در مورد چگونگی یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری صحبت کنیم.
شاهزاده فیصل با اشاره به نگرانی های سوریه و همچنین نگرانی های منطقه ای در مورد “سیاست های تحریک آمیز” دولت جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو در اتحاد با ملی گرایان افراطی، گفت که توجه به خاورمیانه نیز ضروری است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »