... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - 10:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در یکمین سال تهاجم روسیه به اوکراین؛

سفر غیر منتظره رییس جمهور آمریکا به اوکراین

دیدار و گفتگوی جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور آمریکا و اوکراین در ۲۰ فوریه۲۰۲۳ در کیف/ خبرگزاری فرانسه

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفری غیرمنتظره و ۵ ساعته به کیف، با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از سی ان ان (CNN)، جو بایدن که در ابتدا قرار بود این هفته، ابتدا از کشور لهستان بازدید کند، ساعت ۸ صبح روز دوشنبه، به پایتخت اوکراین سفر کرد.

رییس جمهور آمریکا که همتای اوکراینی خود را در کنار خود داشت، گفت: «من اینجا هستم تا حمایت تزلزل ناپذیر خود را از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشور نشان دهم.»

دیدار تقریباً پنج ساعته بایدن در حالی انجام می شود که متحدان اصلی اوکراین در مورد چگونگی حمایت از کیف در آنچه که اکنون می دانند جنگی طولانی است، دچار اختلاف و بحث می کنند. ایالات متحده، کشورهای اروپایی و سایر متحدان، قبلاً پول نقد و تسلیحات را وارد درگیری کرده‌اند، که ده‌ها هزار نفر را کشته و حدود یک سوم از جمعیت ۴۱ میلیونی اوکراین را، آواره کرده است.

بایدن در جریان سفر خود گفت که ایالات متحده کمک نظامی بیشتری به اوکراین خواهد داد.

 پس از اینکه او کیف را ترک کرد، وزارت دفاع ایالات متحده یک بسته کمکی ۴۶۰ میلیون دلاری شامل مهمات توپخانه، سیستم های ضد زرهی و رادارهای نظارت هوایی را در راستای کمک های قبلی اعلام کرد.

 وی گفت، ایالات متحده همچنین در اواخر این هفته تحریم‌های بیشتری را علیه افراد و شرکت‌هایی که در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها و «حمایت از ماشین جنگی روسیه» هستند، اعلام خواهد کرد.

بایدن قرار بود به لهستان سفر کند، اما دستیاران کاخ سفید در هفته گذشته، اصرار داشتند که با وجود نزدیکی لهستان به این کشور، توقفی کوتاه در اوکراین داشته باشد. 

به گفته کاخ سفید، بایدن کیف را به مقصد لهستان ترک کرد و در آنجا با آندری دودا، رئیس جمهور لهستان و سایر متحدان از جناح شرقی ناتو دیدار خواهد کرد. مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد تدارکات سفرهای بایدن، خودداری کردند.

این اولین باری است که بایدن از زمان حمله پوتین به اوکراین سفر می کند و او یکی از آخرین متحدان اصلی است که پس از سفر بسیاری از همتایان خود در گروه هفت از کیف در سال گذشته، این کار را انجام داده است. آخرین رئیس جمهور آمریکا که به اوکراین سفر کرد جورج بوش در سال ۲۰۰۸ بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »