... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 4:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حکم اعدام «حبیب فرج‌الله چعب»؛ سرکرده حرکة النضال تایید شد

چعب آخرین نفر از سردستگان این گروه بود که پس از خروج از سوئد، با شگردهای اطلاعاتی دستگیر و به کشور منتقل شد.

سیاست شرق _ امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب به اتهام افساد فی‌الارض از طریق سرکردگی گروه باغی به نام حرکة النضال و اجرای عملیات‌های تروریستی متعدد در استان خوزستان و عامل شهادت و مجروحیت ۲۷۴ نفر از هموطنانمان، در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، دیوان عالی کشور اعلام کرد: «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، فردی است که حسب محتویات و مستندات موجود در پرونده‌اش و اقاریری که داشته عملیات‌های تروریستی متعددی را علیه مردم ترتیب داده که یکی از آن‌ها حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ است که این اقدام تروریستی منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان ازجمله یک کودک و مجروح شدن ۲۴۹ نفر دیگر شد.

چعب آخرین نفر از سردستگان این گروه بود که پس از خروج از سوئد، با شگردهای اطلاعاتی دستگیر و به کشور منتقل شد، وی سالها در کشور سوئد مستقر بود و از امکانات و تسهیلات دولت و دستگاه امنیتی این کشور بهره‌مند می‌شد.

پس از دستگیری متهم، تکمیل تحقیقات و نهایتاً صدور کیفرخواست، جلسات متعدد دادگاه با حضور متهم، وکلای وی و شکات و خانواده شهدای ترور برگزار شد.

دادگاه با توجه به ادله و امارات موجود در پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست و فرج الله چعب را به اعدام محکوم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »