... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - 8:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
سفر شی جین پینگ به روسیه؛

سفر رئیس جمهور چین به روسیه

شی جین پینگ: دو کشور اعتماد متقابل سیاسی را عمیق‌تر کرده، همکاری‌های عملی را گسترش داده‌اند و به همکاری نزدیک و کارآمد در عرصه جهانی ادامه می‌دهند.

سیاست شرق _ شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز دوشنبه، پس از ورود به پایتخت روسیه گفت که پکن و مسکو همسایگانی دوست و شرکای قابل اعتمادی هستند.

به نقل از خبرگزاری تاس، رهبر چین گفت: من بسیار خوشحالم که یک بار دیگر به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به فدراسیون روسیه سفر کردم و به خاک روسیه، کشور همسایه و دوست پا گذاشتم.

وی افزود: از طرف دولت و مردم چین، سلام و آرزوی بهترین ها را برای دولت و مردم روسیه دارم. 

شی جین پینگ تاکید کرد: چین و روسیه همسایگانی دوست و شرکای قابل اعتمادی هستند که توسط کوه ها و رودخانه های مشترک به هم متصل شده اند.

رئیس جمهور گفت: ده سال پیش، من اولین سفر دولتی خود را به عنوان رئیس جمهور چین از روسیه انجام دادم و همراه با رئیس جمهور پوتین، فصل جدیدی را در توسعه همه جانبه روابط چین و روسیه گشودیم.

وی افزود: طی دهه گذشته، دو کشور ما روابط دوجانبه را بر اساس عدم اتحاد، عدم تقابل و هدف قرار ندادن طرف ثالث، تحکیم و توسعه داده‌اند و الگوی خوبی برای توسعه و یک مدل جدید از روابط کشورهای بزرگ بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد قرار دادند.”

رهبر چین در ادامه گفت: دو کشور اعتماد متقابل سیاسی را عمیق‌تر کرده، همکاری‌های عملی را گسترش داده‌اند و به همکاری‌های نزدیک و کارآمد در عرصه جهانی ادامه می‌دهند.

وی گفت: چین و روسیه “دوستی دیرینه ای” میان مردمان خود ایجاد کرده اند.

شی تاکید کرد: “رشد روابط چین و روسیه نه تنها منافع ملموسی را برای مردم دو کشور به ارمغان آورده است، بلکه کمک های مهمی به توسعه و پیشرفت در جهان کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »