... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - 8:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژاپن، کمک های خود را به آنروا، از سر می گیرد

فیلیپ لازارینی، رئیس UNRWA روز شنبه وارد مصر در نزدیکی مرز با نوار غزه شد.

سیاست شرق _ دولت ژاپن در حال بررسی از سرگیری کمک های مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال ادعاهایی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان این آژانس در حمله ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) گروههای مبارز فلسطینی به اسرائیل، برخی کشورها همچون ژاپن، بهمراه کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی، کمک های مالی خود به UNRWA را در ماه ژانویه به حالت تعلیق درآوردند.

با این حال، دولت ژاپن پس از شنیدن اقدامات پیشگیرانه از سوی کمیسر کل UNRWA، فیلیپ لازارینی، که قرار است اواخر ماه جاری به ژاپن سفر کند، تصمیم نهایی را در مورد از سرگیری بودجه اتخاذ می کند.

یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن در نشست کمیته امور خارجه و دفاع مجلس در روز جمعه گفت که امیدوار است لازارینی در مورد تلاش‌های این نهاد سازمان ملل برای تقویت حکومت‌داری مطلع شود.

کامیکاوا گفت: “ما با تلاش کامل برای از سرگیری بودجه پاسخ خواهیم داد.”

 او همچنین در یک کنفرانس خبری گفت که دولت این موضوع را ” حساسیت ” دنبال خواهد کرد.

بودجه تکمیلی مالی ۲۰۲۳ دولت ژاپن شامل حدود ۳۵ میلیون دلار برای تأمین مالی UNRWA است. از زمان توقف کمک های مالی، از آنروا خواسته است تا برای تقویت وضعیت خود تلاش کند.

از آنجایی که بیش از ۱۰ کشور، از جمله ایالات متحده، بزرگترین کمک کننده آنروا، کمک مالی به آژانس سازمان ملل را متوقف کردند، کمبود مواد غذایی در اراضی فلسطینی غزه که تحت محاصره و حمله اسرائیل است، تشدید شده است و برخی مقامات کشورها و سازمان های بین المللی نسبت به بروز قحطی قریب الوقوع هشدار دادند.

با توجه به وضعیت وخیم فلسطینیان در نوار غزه، کشورهای کانادا، سوئد، استرالیا، فنلاند و برخی دیگر، در این ماه از سرگیری کمک های مالی خود به UNRWA خبر دادند.

در حالی که دولت ژاپن در اواخر فوریه تصمیم گرفت ۳۲ میلیون دلار کمک بلاعوض اضطراری به غزه از طریق سازمان های بین المللی غیر از UNRWA ارائه کند، کومیتو، شریک کوچک ائتلافی حزب حاکم لیبرال دموکرات، خواستار ازسرگیری کمک های مالی ژاپن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »