... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - 2:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اداره مرکزی آمار فلسطین: اشغالگران اسرائیلی بیش از ۸۵ درصد از اراضی فلسطین را تحت کنترل دارند

سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در سرعت ایجاد و گسترش شهرک‌های اسرائیلی بود، زیرا اشغالگران 83 طرح برای ایجاد بیش از 22 هزار واحد شهرک‌سازی در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری را اعلام کردند.

سیاست شرق _ اداره مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی بیش از ۸۵ درصد از اراضی فلسطین را تحت کنترل دارندو به گسترش عملیات شهرک سازی، تخریب خانه های فلسطینی ها و آواره کردن اجباری آنها با هدف از بین بردن حضور فلسطینی ها ادامه می دهد.

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از اداره مرکزی آمار فلسطین در بیانیه ای که به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد روز زمین منتشر شد، اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت فلسطین تاریخی را تحت کنترل دارند.

در این بیانیه آمده است: سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در سرعت ایجاد و گسترش شهرک‌های اسرائیلی بود، زیرا اشغالگران ۸۳ طرح برای ایجاد بیش از ۲۲ هزار واحد شهرک‌سازی در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری را اعلام کردند.

در این گزارش اشاره شده است که اشغالگران تعداد شهرک نشینان را دو برابر کرده اند و برای تغییر دادن وضعیت جمعیتی به نفع خود تلاش می کند، که تعداد شهرک نشینان در پایان سال ۲۰۲۲ به ۷.۱ میلیون نفر رسید،در حالی که تعداد فلسطینیان در کرانه باختری و نوار محاصره شده غزه به ۵.۴ میلیون نفر است. بنا به همین گزارش، شمار فلسطینیان در سرزمین های اشغالی فلسطین در سال ۱۹۴۸ به ۱.۷ میلیون نفر بود.

در این گزارش آمده است که تعداد مواضع و پایگاه‌های نظامی نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۴۸۳ محل رسیده است. همچنین نیروها و گروههای مهاجم شهرک نشین طی سال گذشته ۸۷۲۴ حمله انجام داده اند از جمله ۶۸۴۷ علیه فلسطینیان، ۱۵۱۵ مورد علیه مقدسات اسلامی و مسیحی و ۳۶۲ مورد به اراضی و منابع طبیعی بوده است.

همچنین گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین ضمن اعلام اینکه تعداد اسیران در بازداشتگاه های اشغالگران اسرائیلی به ۴۷۰۰ نفر رسید، خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر سال گذشته ۷۰۰۰ فلسطینی را دستگیر کردند که ۸۸۲ کودک و ۱۷۲ زن بودند.

این گزارش حاکی از آن است که تعداد شهدای فلسطینی از زمان روز نکبت در سال ۱۹۴۸ تاکنون، به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

شایان به ذکر است که در سی مارس هر سال، فلسطینی ها روز زمین را به عنوان ابراز دلبستگی خود به سرزمین و هویت ملی خود گرامی می دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »