... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 4:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اوکراین، با کمبود سلاح مواجه شد

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای مسلح اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی سلاح‌های بیشتری از جمله توپخانه، تانک و  موشک‌اندازهای متعدد ارسال نکنند، اقدام متقابل جدیدی را آغاز نخواهند کرد. 

سیاست شرق _  فارین پالیسی به نقل از فرماندهی تمامی اوکراین نوشت: اوکراین به دلیل کمبود تسلیحات، ضد حمله خود به مواضع ارتش روسیه را، برای مدت نامحدود به تعویق انداخته است.

بنا به همین گزارش، «کی یف» امیدوار بود که عملیات را در آوریل آغاز کنند، اما ایالات متحده “خیلی کمتر” از آنچه فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی از پنتاگون خواسته بود، تسلیحات ارائه کرد. 

در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در حال تکمیل بودجه برای باقیمانده تسلیحاتی است که می تواند از ذخایر پنتاگون منتقل کند، کمک های نظامی “ذره به ذره” به اوکراین ارسال می شود.

 در حالی که، سیستم های موشکی میان برد هاوک که توسط واشنگتن به اوکراین عرضه شده، توسط ارتش ایالات متحده در دهه ۱۹۹۰ متوقف شده است، آنها بدون رادار وارد اوکراین شدند.

این کشور تانک‌های مدرن لئوپارد ۲ آلمانی را دریافت کرد، اما کی‌یف نگران است که تعداد این تانک‌ها بسیار کم باشد. علاوه بر این، آنها انواع مختلفی از پرتابه ها را شلیک می کنند، اما تسلیحاتی که از هشت کشور تامین می شوند، به این معنی که اوکراینی ها نمی توانند مهمات را به صورت عمده خریداری کنند. در مورد تانک های آبرامز آمریکایی نیز، آنها چند ماه دیگر به کی یف خواهند رسید.

یک مقام وزارت دفاع اوکراین که نامش فاش نشده است، گفت که ما می‌خواهیم اکنون همه سلاح‌ها را در اختیار داشته باشیم، اما البته در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد». وی افزود که نیروهای مسلح اوکراین به هواپیما نیز نیازدارند. د

کارشناسان در مورد زمانی که اوکراین باید یک ضد حمله را آغاز کند، اختلاف نظر دارند. جیم تاونسند، معاون سابق دستیار وزیر دفاع در امور ناتو و اروپا معتقد است که هر روز انتظار، قدرت نیروهای مسلح اوکراین به دلیل درگیری های مداوم در دونباس، از جمله نبرد برای باخموت، کاهش می یابد. او گفت: این ثابت می‌کند که این حمله باید هر چه زودتر آغاز شود.

در پایان ماه مارس، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیروهای مسلح اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی سلاح‌های بیشتری از جمله توپخانه، تانک و  موشک‌اندازهای متعدد ارسال نکنند، اقدام متقابل جدیدی را آغاز نخواهند کرد. 

اسناد محرمانه پنتاگون که به وب درز کرده بودند،   تاریخ ۳۰ آوریل را به عنوان تاریخ ضد حمله ذکر کردند . برای این کار، کیف قرار بود در مجموع از ۱۲ تیپ استفاده کند که ۹ تیپ آن در غرب آموزش دیده بودند. 9 تیپ تهاجمی دیگر توسط گارد ملی اوکراین ایجاد شد. هر واحد بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نیرو دارد. بنابراین،   بیش از ۱۰۰ هزار نفر می توانند در ضد حمله شرکت کنند.

همچنین بنا به اسناد فاش شده، وزارت دفاع ایالات متحده نیاز سربازان اوکراینی را ۲۵۳ تانک، ۳۸۱ وسیله نقلیه مکانیزه، ۴۸۰ خودروی موتوری، ۱۴۷ قبضه توپ و ۵۷۱ خودروی زرهی تخصصی هاموی برآورد کرده است.

 بلومبرگ به نقل از نمایندگان وزارتخانه های دفاع چندین کشور اروپایی نوشت ، انتظار می رود که ضد حمله شامل عملیات در چندین جبهه باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »