... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 3:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در پی بازداشت عمران خان؛

نا آرامی گسترده در پاکستان؛ ۲ نفر کشته، ۱۰۰۰ نفر بازداشت شدند

عمران خان که روز گذشته در دادگاه بازداشت شده بود، امروز مجدداً در دادگاه حاضر شد و به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم شد.

سیاست شرق _ در پی بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، درگیری‌ میان هواداران وی  و نیروهای پلیس که از روز گذشته در سراسر شهرهای پاکستان رخ داده است، دست‌کم دو نفر کشته شدند و بیش از یکهزار نفر دیگر نیز در اعتراضات سراسر در این کشور بازداشت شدند.

وبگاه «اینتل ریپابلیک»، عمران خان که به اتهام فساد بازداشت شده است می‌گوید که بازداشت وی با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است و در حالی امروز در جلسه دادگاه حاضر شد که شعله‌های آتش و هرج و مرج با تظاهرات هزاران نفری حامیان وی، سراسر پاکستان را در برگرفته است.

هرج و مرج در شهرهای پاکستان به قدری تشدید شده است که مقامات پاکستان برای حفظ نظم و قانون در بحبوحه ناآرامی‌هایی که در این کشور آغاز شده، اجازه استقرار واحدهای نظامی در استان پنجاب را صادر کردند.

از طرف دیگر، عمران خان که روز گذشته در دادگاه بازداشت شده بود، امروز مجدداً در دادگاه حاضر شد و به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم شد.

بنا بر گزارش روزنامه ایندیپندنت، در پی بازداشت عمران خان، هواداران وی در لاهور به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند و همچنین معترضان در شهر بندری کراچی یک جاده اصلی را مسدود کردند و در ایالات دیگر پاکستان نیز شعارهایی در حمایت از عمران خان سرداده شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »