... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ارتش اسرائیل: پرتاب ۸۶۶ موشک از سوی جهاد اسلامی؛ حمله به ۲۱۵ هدف در غزه/ مذاکرات آتش بس در مصر

در ادامه ترور فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از ترور معاون فرمانده نیروی موشکی جهاد اسلامی فلسطین،«احمد ابودقا»، در روز پنجشنبه خبر داد.
حملات هواپیماهای جنگی اسرائیل به شهر غزه

سیاست شرق _ همزمان با از سرگیری مذاکرات آتش بس مصر، ارتش اسرائیل، حملات هوایی شبانه خود را علیه اهدافی در نوار غزه انجام داد. اسرائیل از روز سه شنبه عملیات «سپر و تیر» را علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز کرد و ترور رهبران ارشد این گروه فلسطینی را در دستور حملات خود قرار داد و در عین حال زیرساخت های متعددی را در سراسر نوار غزه هدف قرار داد.

به نقل از وبسایت « آی ۲۴ نیوز»، مبارزان فلسطینی نیز با شلیک انبوه موشک به سمت سرزمین های اشغالی، به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ دادند. این حملات چنان شدتی داشت، که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه حملات به شهر «ریهووت» را مرگبار عنوان نمود.

از سویی دیگر و در ادامه ترور فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از ترور معاون فرمانده نیروی موشکی جهاد اسلامی فلسطین،«احمد ابودقا»، در روز پنجشنبه خبر داد.

یک مقام جهاد اسلامی ادامه مذاکرات آتش بس در مصر را تایید کرد

به گزارش کانال ۱۲ ، محمد هندی، رئیس اداره سیاسی جهاد اسلامی در قاهره می گوید که “مذاکراتی به منظور توقف حملات متقابل بین نیروهای اسرائیلی و جهاد اسلامی، در مصر در جریان و روز پنجشنبه نیز ادامه داشت که امیدواریم به توافقی قابل احترام برسیم که منعکس کننده منافع مردم فلسطین باشد.

۳۰ کشته در نوار غزه از آغاز عملیات “سپر و تیر” – گزارش فلسطین

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات رژیم صهیونیستی تحت عنوان «سپر و تیر»، حداقل ۳٠ نفر از جمله شش کودک و سه زن در نوار غزه جان باختند و همچنین ۹۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند. 

بیش از ۵۷ نفر در روزهای اخیر زخمی شدند
بنا به همین گزارش، از آغاز عملیات «سپر و تیر»، ۲۲ نفر زخمی و ۳۵ نیز به دلیل اضطراب و ترس زیاد، تحت مداوا قرار گرفتند، ضمن اینکه یک نفر نیز بر اثر اصابت مستقیم موشک کشته شد.

گزارش: مذاکرات آتش بس از سر گرفته می شود

منابعی به شبکه سعودی الحدث گفتند که مذاکرات آتش بس پنجشنبه شب در پی فشار مصر از سر گرفته شد. بر اساس این گزارش، جهاد اسلامی با توقف پرتاب موشک در ازای توقف حملات اسرائیل موافقت کرده است.

همچنین گزارش شد که مصر اصرار دارد که شرطی را در نظر بگیرد که اسرائیل متعهد به توقف ترورها شود، در حالی که رژیم صهیونیستی آن را منوط به عدم پرتاب موشک از سوی این گروه فلسطینی کرده است.

از سویی دیگر، ارتش اسرائیل می گوید که ۲۱۵ هدف را در غزه در چارچوب عملیات “سپر و تیر” هدف قرار داد.

طبق این اطلاعیه، مبارزان فلسطینی نیز در مجموع ۸۶۶ راکت شلیک کردند که ۶۷۲ فروند از آنها در سرزمین های فلسطینی فرود آمدند و گنبد آهنین فقط ۲۶۰ موشک را رهگیری کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »