... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 1:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فرآیند پیر شدن، از کدام قسمت بدن شروع می شود؟￸!

پیری آثار منفی خود را بر پاها و دیگر قسمت های بدن انسان می گذارد. با توجه به میزان استرسی که در طول زندگی به پاهای خود وارد می کنیم، به راحتی می توان دلیل بروز این مشکلات را درک کرد. افزون بر فرسودگی عمومی، تغییرات فیزیولوژیکی بر عملکرد مفاصل، استخوان ها و تاندون ها تاثیر می گذارند.

سیاست شرق _ اشتباه نکنید، پیری با چین و چروک صورت و یا سفید شدن موها شروع نمیشود￸، تا می‌توانید پاهایتان را قوی نگه دارید تا پیر نشوید!

بر اساس تحقیقاتی که در ژورنال آمریکایی prevention منتشر شده، پیری بر خلاف باور عمومی، از موی سفید، ریزش مو و چروکی پوست شروع نمی‌شود، بلکه پیری از پا شروع می‌شود، یعنی هر کس زودتر پاهایش ضعیف شود، زودتر پیر می‌شود￸!

بی‌تحرکی پا، به مدت دو هفته معادل ۱۰ سال پیری است!

تقریباً ۵۰ درصد استخوان‌های بدن، عضلات بدن، سلسله اعصاب، عروق و گردش خون در پاها است￸!
خیلی از افراد می‌گویند که ما مشکلی نداریم اما پاهایمان یخ می‌زند؛ یعنی گردش خون به خوبی انجام نمی‌شود، در صورتی که گردش خون در پا سریع‌تر باشد، قلب سالم‌تری خواهد داشت￸!

حتی بعد از ۶۰ سالگی هم حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باید پیاده‌روی داشته باشیم￸
یک ورزش متعادل به گردش خون کمک می‌کند، به عبارت عامیانه، شخص از پا نمی‌افتد. در خیلی افراد شاهد پیری در پا هستیم و چهره جوانی دارند￸!

برای تضمین سلامتی و عمر ۱۲۰ ساله و سلامتی بعد از ۶۰ سالگی باید از الان به فکر سلامتی پاها باشیم￸.

ابن سینا در طب ایرانی از شاهراه تندرستی صحبت می‌کند که شاه کلیدهای حفظ سلامتی و تندرستی را مطرح می‌کند￸!
ابن‌سینا به منطق شهره است و در بیان اسباب حفظ سلامتی در کتاب قانون به ترتیب به آب‌وهوا، خوردن و آشامیدن، حرکت و سکون، خواب بیداری، پاک‌سازی بدن و حالت روحی روانی اشاره می کند￸!

در صورتی که ما بهترین غذاها را مصرف کنیم، باز مواد زائدی را تولید می‌کنیم که با ورزش هضم و دفع می‌شود. سوخت‌وساز مواد اضافه به واسطه حرکات ورزشی انجام خواهد شد￸!

خیلی از بیماری‌ها مثل دیابت، فشارخون، کبد چرب و اضافه‌وزن طول عمر و کیفیت زندگی ما را کاهش می‌دهند￸!
بر اساس شواهد علمی اضافه‌وزن زمینه‌ساز بیماری سرطان است و بر خلاف باور مردم سیگار به اندازه اضافه‌وزن در ابتلاء به سرطان تأثیر ندارد. اضافه‌وزن زمینه‌ساز خیلی از بیماری‌ها است. ورزش سوخت‌وساز بدن را به سمتی می‌برد که مواد اضافی از بدن دفع شوند، ورزش انرژی در بدن تولید می‌کند که نزدیک به انرژی ذاتی بدن ما است￸!

ورزش جزء اصولی است که برای حفظ صحت و سلامتی انسان لازم و ضروری است، برای حفظ سلامت، مهم است که ورزش جز اولویتمان باشد￸ .
باید همواره حواسمان به سوخت ساز بدن بوده و به اندازه ی کالریی که وارد بدن میکنیم، تحرک داشته باشیم که چرخه سوخت و ساز در بدنمان تنظیم باشد.!

ورزش و پیاده روی، می تواند در حفظ توان و نیروی در پاها موثر باشد و در نتیجه، فرد را در انجام کارهای مختلف یاری کند.

آیا می‌دانید ۱۵٪ بیماران مسن در طی یک سال شکستگی استخوان ران، می‌میرند؟؟؟….
ورزش پا، حتی بعد از ۶۰ سالگی، هرگز دیر نیست… اگرچه پاها به‌تدریج و با گذشت زمان پیر می‌شوند، اما ورزش پا، یک کار مادام‌العمر است.
فقط با تقویت پاها می‌توان از پیری بیشتر جلوگیری کرد.
حداقل هر روز ۳۰-۴۰ دقیقه پیاده‌روی کنید یا هفته ای سه ساعت ورزش های هوازی قدرتی انجام دهید تا مطمئن شوید پاهای شما ورزش کافی را انجام می‌دهند و عضلاتشان سالم مي‌ماند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »