... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 2:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
طی ۱۷ سال گذشته؛

امینی: پروژه قطار شهری در اهواز، تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته است

از ۱۷ سال گذشته به طور همزمان پروژه قطار شهری در چهار شهر شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز آغاز شد که به غیر از اهواز در باقی شهر‌ها تا خط سوم قطار شهری نیز افتتاح گردید، اما در اهواز این پروژه تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و طبق اعلام دیوان محاسبات ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است تا این‌پروژه تکمیل شود.
رضا امینی، شهردار اهواز / آرشیو

سیاست شرق _ شهردار اهواز می گوید: پروژه متروی اهواز تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و طبق اعلام دیوان محاسبات ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است تا این‌پروژه تکمیل شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا امینی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز در محل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه شهرستان اهواز به دلایل مختلف دچار عقب ماندگی شده گفت: شهرستان اهواز به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به همسطح کلانشهر‌های دیگر کشور برسد و اهواز با جمعیت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت هشتمین کلانشهر از نظر جمعیت کشور است، اگر اعتبارات این شهرستان به بیش از ۸۵ درصد محقق شود می‌توان بخشی از مشکلات این شهرستان را حل کرد.

او افزود: هر ساخت و سازی که در شهر رخ می‌دهد باید درصدی را به‌عنوان عوارض شهری به شهرداری پرداخت شود، هر چقدر ساخت و ساز در شهر بیشتر شود درآمد شهرداری بیشتر می‌شود.

شهردار اهواز با گله مندی از پرداخت نشدن عوارض شهری از سوی برخی دستگاه‌ها ادامه داد: به عنوان مثال یکی از دستگاه‌های استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی عوارض به شهرداری اهواز دارد، پرداخت عوارض و انجام‌مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌ها می‌تواند باعث رونق بخشی به شهرستان شود.

آقای امینی گفت: رودخانه کارون در اهواز به عنوان یکی از رودخانه‌های مهم کشور حاشیه زیبایی ندارد و برای جذب گردشگر مناسب نیست اگر مطالبات این دستگاه مثل عوارض آلایندگی و یا ارزش افزوده پرداخت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

او افزود: اعتبار پارسال شهرداری اهواز ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شد و تنها ۲ هزار میلیارد ریال از این رقم در بخش عمرانی هزینه شد. اختصاص کم اعتبار به شهرداری باعث می‌شود که مشکلات شهری حل نشود.

شهردار اهواز  می‌گوید: نازیبا بودن شهر باعث شده تا وابستگی مردم به شهر کم شود و باعث وقوع نابهنجاری و آسیب‌های اجتماعی شده است، اهواز می‌تواند به زیباترین شهر کشور تبدیل شود.

آقای امینی ادامه داد: در ۲۰ ماه گذشته شهرداری اهواز بیشتر تلاش داشته تا حس تعلق مردم به شهر را افزایش دهد تا مردم برای حفظ نظافت و نگهداری شهر بیشتر کمک‌کنند.

او گفت: حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری اهواز که متخصص کار خود نیستند و متاسفانه حمایت نیز می‌شوند هزینه زیادی را به شهرداری وارد کرده است، به همین منظور تلاش کردیم جلوی این اتفاق را بگیریم و غیر از بستر قانونی در شهرداری نیرو جذب نشود.

شهردار اهواز ادامه داد: به جهت همجواری اهواز با کشور‌های عربی و وجود فرهنگ وآداب و فرهنگ متنوع که می‌توانیم پذیرای گردشگران باشیم، برای ایجاد این بستر ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم که نیازمند اعتبار است.

آقای امینی  افزود: از ۱۷ سال گذشته به طور همزمان پروژه قطار شهری در چهار شهر شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز آغاز شد که به غیر از اهواز در باقی شهر‌ها تا خط سوم قطار شهری نیز افتتاح گردید، اما در اهواز این پروژه تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و طبق اعلام دیوان محاسبات ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است تا این‌پروژه تکمیل شود.

او گفت: این عقب ماندگی در طرح پروژه قطار شهری اهواز به دلیل کم‌کاری‌هایی است که در گدشته رخ داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »