... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 9:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فرودگاه باکو، لغو پروازها به تهران را تکذیب کرد

فرودگاه بین المللی «حیدر علی اف»، گزارش‌ها مبنی بر لغو پروازهای باکو به تهران را تکذیب کرد.

سیاست شرق _ ایرنا نوشت: فرودگاه بین المللی «حیدر علی اف»، گزارش‌ها مبنی بر لغو پروازهای باکو به تهران را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف اعلام کرد: پروازها به ایران طبق معمول انجام می‌شود.

یکشنبه شب برخی شبکه‌های خبری مدعی شدند که پروازهای باکو به تهران از روز یکشنبه ۱۴ خرداد و بدون اطلاع عمومی، به طور کامل متوقف شده‌اند.

به گزارش سیاست شرق، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، طی چند ماه گذشته، دچار تنش ها و اظهارنظر های مختلفی شده است. این درحالی است که حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و جمهوری آذربایجان، پیشتر (جمعه ۱۸ فروردین و شنبه ۱۹ فروردین) در دو دور گفت وگوی تلفنی درخصوص تحولات موجود در مناسبات دو جانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای پرداختند.(بیشتر بخوانید)

در این گفت وگوها، مشکلات و سوء تفاهمات موجود و راه حل‌های برون رفت از وضعیت جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طی آن طرفین بر احترام متقابل به حسن همجواری و حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر تاکید کردند.

کریدور زنگزور، حمله به کنسولگری آذربایجان در تبریز و حضور گسترده سیاسی، نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در آذربایجان، از جمله موارد تنش زای روابط باکو و تهران است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »