... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 10:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چرا جامعه، نسبت به ازدواج گلزار واکنش نشان داد؟

تاکنون فرهنگ سازی کافی نداشته‌ایم و اجازه فعالیت‌های آزادانه در رابطه با مسائل فرهنگی و موسیقی وجود نداشته‌است.

سیاست شرق _ چند روزی است که ماجرای ازدواج محمدرضا گلزار، بازیگر محبوب سینما ایران، در فضای مجازی و مخصوصا در اینستاگرام، سروصدای زیادی به پا کرده است.

گلزار یکی از خوش چهره ترین و جذاب ترین هنرپیشه های سینمای ایران است، علاوه بر این، حسابی هم پولساز و کافی است که اسم گلزار در تیتراژ فیلم یا تبلیغات کالایی باشد، تا تعداد بینندگان را بیشتر شود.

به نقل از خبر فوری، نیره توکلی، جامعه شناس درباره چنین وقایع اجتماعی که به سلبریتی ها مرتبط است، میگوید:« توجه ویژه جامعه به سلبریتی‌ها، مختص امروز نیست، حتی قبل از انقلاب هم بعد از مرگ مهوش، برخی سر مزار او خودکشی کردند. همیشه  توجه به زندگی شخصی سلبریتی‌ها بسیار پول ساز و عامه پسند بوده‌است.

طی سال‌های گذشته کمتر چهره‌ای داشته‌ایم که افکار عمومی مشغولش شوند، در ایران برنامه‌ای مختص سلبریتی‌ها نداریم و از ساخته شدن چهره تا حدی جلوگیری شده‌است. در بسیاری از کشورها برنامه‌هایی تحت عنوان اخبار سلبریتی‌ها ساخته و پخش می‌شود.

تاکنون فرهنگ سازی کافی نداشته‌ایم و اجازه فعالیت‌های آزادانه در رابطه با مسائل فرهنگی و موسیقی وجود نداشته‌است.

اگر به سلایق مختلف جامعه احترام گذاشته می‌شد و نهادهای فرهنگی بینابین، مثل سالن‌های کنسرت، سینما و تئاتر و همچنین کتاب‌خوانی در مکان‌های مختلف برای مردم در نظر گرفته می‌شد تا عموم جامعه درگیر اتفاقات شوند، شاید جلوی بسیاری از واکنش‌های این چنینی که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم، گرفته می‌شد.

بعد از انتشار خبر ازدواج رضا گلزار، با سطح عجیبی از عامه‌گری روبه‌رو شدیم. تا زمانی که تمام دریچه‌ها بسته و فقط دسترسی دادن از دور و رویابینی رواج شدید پیدا می‌کند، ما همچنان با چنین اتفاقاتی مواجه خواهیم‌ بود.»

محمدرضا گلزار، نوازنده، خواننده و بازیگر ایرانی سینما، متولد یکم فروردین ۱۳۵۶ است. در سال ۱۳۸۵ دریافت‌کننده بیشترین دستمزد در بین بازیگران ایرانی بود و هنوز هم، یکی از گران‌ترین بازیگران ایران است. محمدرضا گلزار در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ ازدواج خود را با آیسان آقاخانی علنی کرد، که با واکنش های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »