... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - 10:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

قرآن سوزی، با تائید دادگاه استیناف سوئد!

سالوان مومیکا ۳۷ ساله، یک عراقی پناهجوی مسیحی است که در مقابل مسجد بزرگ استکهلم، با تائید دادگاه استیناف سوئد و مجوز پلیس سوئد اقدام به اهانت به قران نمود.

سیاست شرق _ پلیس سوئد اعلام کرد که مجوز تجمعی اعتراضی را صادر کرد که سازمان‌دهندگان آن قصد داشتند در جریان آن، امروز چهارشنبه، در بیرون مسجد اصلی استکهلم، اقدام به قرآن سوزی کنند.

به نقل از یورونیوز، این مجوز پلیس سوئد، دو هفته پس از آن داده شد که دادگاه استیناف سوئد تصمیم پلیس این کشور را در مخالفت با صدور مجوز برگزاری دو تجمع در استکهلم برای قرآن‌سوزی، رد کرده بود!

سالوان مومیکا ۳۷ ساله، یک عراقی پناهجوی مسیحی است که در مقابل مسجد بزرگ استکهلم، با مجوز پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن نمود.

پلیس سوئد، پیش از این، دلیل رد چنین درخواستی را نگرانی‌های امنیتی پس از سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در ماه ژانویه عنوان کرده بود که به هفته‌ها اعتراض در این کشور، درخواست تحریم کالاهای سوئدی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو منجر شد.

پلیس سوئد سپس دو درخواست متوالی برای آتش‌زدن قرآن در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و عراق در استکهلم را رد کرد که یک درخواست توسط یک فرد و دیگری از سوی یک سازمان در ماه فوریه مطرح شده بود.

اما درنهایت دادگاه استیناف سوئد در اواسط ماه ژوئن اعلام کرد که پلیس این کشور دلایل کافی برای ممنوع کردن قرآن‌سوزی ندارد و تصمیم گرفته شده توسط پلیس استکهلم بی‌اساس است.

پلیس سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای کمکی را از سراسر کشور برای حفظ نظم فراخوانده است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم گفت که چند خودروی پلیس سوئد از صبح در نزدیکی مسجد استکهلم مستقر شده‌اند.

با این حال، حدود ۲٠٠ نفر مسلمان، در اعتراض به این اقدام شنیع و هتک حرمت قرآن کریم، در محل مورد نظر تجمع کرده بودند، که تعدادی از آنها توسط پلیس دستگیر شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »