... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 8:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
وزارت اطلاعات:

وزارت اطلاعات: برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها، قابل تقدیر است

وزارت اطلاعات: برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها، قابل تقدیر است و جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد.

سیاست شرق _ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در اطلاعیه ای اعلام کرد: برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها، قابل تقدیر است و جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد.

 به نقل از تارنمای وزارت اطلاعات، در این اطلاعیه آمده است: در روزهای منتهی به واقعه‌ ورود نیروهای پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر مرکزی گروهک منافقین در تیرانا، آن سازمان جنایت‌پیشه حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور به‌عمل آورده بود. اما با اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه‌ی امنیتی و تله‌گذاری‌های به‌عمل آمده، جز چند اقدام ایذایی و حقیر، با عنایات الهی در طرح‌های تروریستی بزرگ‌تر با ناکامی مواجه شد.

بیانیه وزارت اطلاعات را در اینجا بخوانید.

به گزارش سیاست شرق، در ۱۶ شهریور ۱۴٠۱، دولت آلبانی، به بهانه حملات سایبری به این کشور از جانب ایران، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد و از دیپلمات‌های ایرانی خواست تا این کشور را طی ۲۴ ساعت ترک کنند.

«ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی چهارشنبه ۱۶ شهریور(هفتم سپتامبر) گفت به همه دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در این کشور دستور داده که ظرف ۲۴ ساعت خاک آن را ترک کنند.

آلبانی ، در سال ۱۳۹۷ نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات های ایرانی و از جمله «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران با اتهام به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود. از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شود.

آلبانی سال‌هاست کشور میزبان اعضای گروهک منافقین است. دولت اوباما در سال ۲٠۱۶ آلبانی را مجاب کرد اعضای این سازمان را به عنوان پناهنده بپذیرند. این گروهک تروریستی هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران خود در کشور آلبانی برگزار می‌کند.

با این حال،«ادی راما»، نخست وزیر آلبانی، پس از حملات اخیر پلیس این کشور به مقر سازمان مجاهدین در این کشور، گفت: آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ کسی از مهمان نوازی ما سوء استفاده کند. 

نخست وزیر آلبانی گفت: مجاهدین چند سال است که در کشور ما هستند. از حضورشون استقبال می‌کنیم، اما به شرطی که آنها از آلبانی به عنوان سکویی برای عملیاتهای خود استفاده نکنند. اما مهمانان ما بارها این توافق را نقض کرده‌اند. 

وی گفت که گروهک مجاهدین خلق نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه حکومت ایران استفاده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »