... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - 9:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حملات گسترده زمینی و هوایی اسرائیل به جنین

بیش از یک سال است که حملات ارتش اسرائیل در شهرهایی مانند جنین به امری عادی تبدیل شده است.

سیاست شرق _ نیروهای اسرائیلی، امروز دوشنبه، به عنوان بخشی از یکی از بزرگترین عملیات ها در کرانه باختری رود اردن در ۲۰ سال گذشته، شهر جنین را با حملات پهپادی مورد حمله قرار دادند، که نتیجه آن حداقل هشت نفر کشته و ۵٠ نفر زخمی بود؛ عملیاتی که صدها سرباز را در نبردهای مسلحانه درگیر کردند، که تا بعد از ظهر ادامه یافت.

به نقل از رویترز، صدای تیراندازی و انفجار در طول روز شنیده می‌شد که درگیری بین نیروهای اسرائیلی و مبارزان تیپ جنین، واحدی متشکل از گروه‌های فلسطینی مستقر در کمپ شلوغ آوارگان شهر ادامه داشت.

خالد الاحمد راننده آمبولانس فلسطینی گفت: «آنچه در اردوگاه پناهندگان می گذرد، جنگ واقعی است. هر بار که ما وارد کمپ می‌شویم، حدود ۵ تا ۷ آمبولانس پر از مجروح برمی‌گردیم.»

گاهی اوقات در طول صبح، حداقل شش هواپیمای بدون سرنشین را می‌توان دید که بر فراز شهر و کمپ مجاور آن می‌چرخند، منطقه‌ای متراکم که حدود ۱۴۰۰۰ نفر را در کمتر از نیم کیلومتر مربع در خود جای داده است.

این اردوگاه در مرکز تشدید خشونت در سراسر کرانه باختری قرار دارد و تاکنون نیز، راه حلی برای توقف درگیری ها، پیدا نشده است.

بیش از یک سال است که حملات ارتش اسرائیل در شهرهایی مانند جنین به امری عادی تبدیل شده است، در حالی که یک سری حملات مرگبار فلسطینی ها نیز علیه اسرائیلی ها و از سویی دیگر، تجاوزات اوباش شهرک نشینان یهودی علیه روستاهای فلسطینی وجود داشته است.

وزارت بهداشت فلسطین تایید کرد که حداقل هشت نفر در جنین کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند

شهرداری جنین گفت که همزمان با ادامه عملیات، بولدوزرهای زرهی اسرائیلی جاده‌های اردوگاه را شخم زدند و منابع آب شهر را قطع کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »