... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 0:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: ما به دنبال ایجاد یک رابطه کاری پربار با چین هستیم

یلن: تمایل مشترک چین و ایالات متحده برای دستیابی به ثبات در روابط بین آنها و همچنین برخورد سازنده با مشکلات پیش روی این دو کشور وجود دارد.

سیاست شرق _ پس از آنکه جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، یکشنبه گذشته، هشدار خود را مبنی بر وجود اختلافات عمده با چین اعلام کرد، پس از سفر اخیر خود به این کشور، بیانیه ای جدیدی صادر کرد.

به نقل از رویترز، او پس از پایان سفر خود به چین اعلام کرد که کشورش به دنبال ایجاد روابط کاری مثمر ثمر با پکن است و توضیح داد که تمایل مشترک چین و ایالات متحده برای دستیابی به ثبات در روابط بین آنها و همچنین برخورد سازنده با مشکلات پیش روی این دو کشور وجود دارد.

وی افزود که هدف این است که این کار را با صراحت، صادقانه و با احترام، برای ایجاد یک رابطه مثمر ثمر در آینده انجام دهیم و توضیح داد که لازم است دو طرف در ملاء عام برای گفتگو درباره اختلافات خود و ایجاد کانال های ارتباطی منظم با یکدیگر ملاقات کنند.

با توجه به اینکه محدودیت‌های تجاری در صدر فهرست مناقشات قرار دارد، یلن به خبرنگاران گفت که گام‌های جدید به‌صورت «شفاف» و «محدود» در بخش‌های مرتبط با نگرانی‌های امنیت ملی اجرا خواهد شد و گفت: «می‌خواهم نگرانی‌های آنها را کاهش دهم که ممکن است کاری انجام دهیم، که تأثیر گسترده‌ای بر اقتصاد چین دارد».

یلن سفر خود به چین را موفقیت آمیز توصیف کرد و اشاره کرد که ایالات متحده و چین به دلیل سوء تفاهم ها از هم دور شده اند.

در پکن، وزیر خزانه داری آمریکا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین، هه لیفنگ، معاون وی، لیو کان وزیر دارایی و همچنین پان گونگ‌شنگ، که مقامات آمریکایی او را رئیس بانک مرکزی چین می نامند، دیدار کرد.

در حالی که این دیدار به پیشرفت‌هایی منجر نشد، واشنگتن و پکن توافق کردند که ارتباطات را ادامه دهند.

نکته قابل توجه این است که دیگر اختلافات بین آمریکا و چین به یک پرونده خاص ختم نمی شود، از مبادلات تجاری، گسترش ویروس کرونا، سپس موضوع جزیره تایوان، حتی جاسوسی، چه از طریق بالن یا تیک توک و همچنین نگرانی آمریکا از نزدیکی چین و روسیه و بسیاری موارد دیگر، همه این موارد، مسائلی هستند که پکن و واشینگتن را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »