... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - 9:37 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر نخست وزیر هند به امارات متحده

بانک مرکزی هند گفت که دو بانک مرکزی توافق کردند که رابط پرداخت یکپارچه هند (UPI) و پلتفرم پرداخت فوری امارات متحده عربی (IPP) را به هم متصل کنند.

سیاست شرق _ نارندرا مودی، نخست وزیر هند، که برای یک سفر یک روزه وارد ابوظبی شد، با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، دیدار و گفتگو کرد.

در همین رابطه، رویترز گزارش داد، هند توافقنامه ای را با امارات متحده عربی امضا کرده است که به آن اجازه می دهد تجارت را به جای دلار با روپیه تسویه کند و تلاش های هند برای کاهش هزینه های مبادلات با حذف تبدیل دلار را تقویت کند.

در جریان دیدار روز شنبه نارندرا مودی، نخست وزیر هند از امارات متحده عربی، دو کشور همچنین توافق کردند که یک پیوند پرداخت بلادرنگ برای تسهیل نقل و انتقالات پولی برون مرزی ایجاد کنند.

در بیانیه ای که بانک مرکزی هند در روز شنبه منتشر کرد، آمده است: این دو توافقنامه “تراکنش ها و پرداخت های بین المللی یکپارچه و همکاری های اقتصادی بیشتر را تقویت می کنند.”

هند، سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان و بانک مرکزی آن در سال گذشته چارچوبی را برای تسویه تجارت جهانی به روپیه اعلام کرد، در حال حاضر نفت امارات را به دلار پرداخت می کند.

تجارت دوجانبه بین دو کشور در سال از آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، ۸۴.۵ میلیارد دلار بوده است.

رویترز روز جمعه گزارش داد، یک مقام آگاه از جزئیات این توافق گفت که هند می تواند اولین پرداخت روپیه خود را برای نفت امارات به شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) انجام دهد.

بانک مرکزی هند گفت که دو بانک مرکزی توافق کردند که رابط پرداخت یکپارچه هند (UPI) و پلتفرم پرداخت فوری امارات متحده عربی (IPP) را به هم متصل کنند.

چنین ترتیباتی که در آسیا روند رو به رشدی دارند، معمولاً هزینه پرداخت ها را کاهش می دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »