... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - 1:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن، یک زن را برای فرماندهی نیروی دریایی آمریکا معرفی کرد

مقامات پنتاگون به طور گسترده انتظار داشتند که این نامزدی به دریاسالار «ساموئل پاپارو»، که رهبری نیروی دریایی در اقیانوس آرام را بر عهده دارد و تجربه مقابله با چالش رو به رشد چین را دارد، برسد.

سیاست شرق _ رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه، دریاسالار «لیزا فرانچتی» را به عنوان نامزد احراز پست فرمانده نیروی دریایی این کشور معرفی کرد.

به نقل از رویترز، این انتخاب می تواند، گامی تاریخی برای تبدیل شدن او به اولین زنگ باشد که فرماندهی این نیرو و عضویت در ستاد مشترک ارتش آمریکا را بر عهده گرفته است.

بنا به همین گزارش، تصمیم بایدن غافلگیر کننده است، زیرا مقامات پنتاگون به طور گسترده انتظار داشتند که این نامزدی به دریاسالار «ساموئل پاپارو»، که رهبری نیروی دریایی در اقیانوس آرام را بر عهده دارد و تجربه مقابله با چالش رو به رشد چین را دارد، برسد.

مقامات گفتند، با این حال، فرانچتی، که در حال حاضر معاون عملیات نیروی دریایی است، در میان نامزدهایی بود که گمان می‌رود برای این سمت نامزد شود، به طور گسترده مورد احترام است و تجربه گسترده‌ای از جمله فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در کره دارد.

بایدن در بیانیه ای به تجربه ۳۸ ساله فرانچتی اشاره کرد.

سال گذشته نیز ، بایدن دریاسالار «لیندا فاگان» را برای فرماندهی گارد ساحلی ایالات متحده انتخاب کرد و او را به اولین افسر فرمانده زن تبدیل کرد. اما گارد ساحلی به طور رسمی بخشی از وزارت دفاع نیست و در عوض زیر مجموعه وزارت امنیت داخلی قرار می گیرد.

فرانچتی اولین زنی خواهد بود که به رئیس ستاد مشترک ارتش ملحق می شود، گروهی متشکل از هشت نفر از اعضای ارشد یونیفرم پوش که به رئیس جمهور آمریکا در مورد مسائل نظامی مشاوره می دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »