... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست مطبوعاتی وزرای خارجه ایران و ارمنستان در تهران

امیرعبداللهیان: از فرمت و گفت‌وگوهای 3+3 بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و ایران برای برگزاری این نشست که در آن از جمله ارمنستان و آذربایجان حضور خواهند یافت به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، بعد از دیدار با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان طی نشست مطبوعاتی مشترک درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وضعیت قفقاز جنوبی گفت: از فرمت و گفت‌وگوهای ۳+۳ بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه ایران، در این نشست مشترک که روز دوشنبه برگزار شد، «برخی کنشگران خارجی را به دنبال صف بندی‌ها و سوء استفاده از وضعیت منطقه قفقاز» معرفی کرد و ادامه داد: از فرمت و گفت‌وگوهای ۳+۳ بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و ایران برای برگزاری این نشست که در آن از جمله ارمنستان و آذربایجان حضور خواهند یافت به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: قفقاز جنوبی در سیاست خارجی ایران از اهمیت خاصی برخوردار است، از همگرایی بین کشورهای این منطقه استقبال می‌کنیم از پیشرفت گفت وگوهای صلح بین ارمنستان و آذربایجان استقبال می‌کنیم. ایران فعالانه در مسیر گفت‌وگو و تمرکز بر صلح در قفقاز تمرکز دارد.

آرارات میزوریان، وزیر امورخارجه ارمنستان نیز در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود گفت: امروز بر ضرورت برقراری ثبات و امنیت در قفقاز جنوبی تأکید کردیم و همکارم را در جهت روند عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان قرار دادم.

وی با بیان اینکه اعلامیه آلماتی و مفاد آن برای ارمنستان نقش محوری دارد، افزود: تضمین امنیت مرزها بر پایه تمامیت ارضی برای ما مهم است. تشکیل مکانیسم بین‌المللی پایدار برای گفت‌وگوها با باکو برای ما از اهمیت برخوردار است.

میزوریان با قدردانی از مواضع ایران درباره اختلافات میان ارمنستان با آذربایجان، گفت: امسال میزبان نشست سه جانبه با ایران و هند هستیم.

مکانیزم ۳+۳ در قفقاز، با شامل کشورهای آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه است که برای حل مسائل منطقه مورد نظر کشورهای منطقه قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »