... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - 6:24 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

درگیری فرقه ای در ایالت مانیپور هند/ ۱۸٠ کشته و ده ها هزار آواره

سیاست شرق _ یک امتداد یک مایلی بزرگراه در کوهپایه های سرسبز ایالت مانیپور هند به نماد یک درگیری فرقه ای شریرانه تبدیل شده است که از ماه می تاکنون بیش از ۱۸٠ نفر را کشته و بسیاری را از خانه های خود آواره کرده است.

به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درگیری بین جامعه هندی «میتی، و قبایل مسیحی «کوکی» در شمال شرق کشور هند، تقریباً سه ماه به طول انجامیده است، این در حالی است که مودی، نخست وزیر هند، میزبانی نشست سران گروه ۲٠ در ماه سپتامبر و شرکت در انتخابات عمومی سال آینده را در پیش دارد.

در گذشته تنش‌هایی بین این دو گروه وجود داشته است، اما خشونت‌ها در اوایل ماه مه پس از آن که دادگاه عالی ایالتی به دولت دستور داد تا مزایای اقتصادی بیشتری را برای میتی‌ها در نظر بگیرد، آغاز شد.

تظاهرات خیابانی به درگیری مسلحانه تبدیل شد و اکنون، افراد مسلح رقیب در پناهگاه‌ها و پاسگاه‌ها در امتداد بزرگراه و در سایر نقاط مانیپور حفاری کرده‌اند و مرتباً با سلاح‌های تهاجمی، تفنگ‌های تک تیرانداز و تپانچه به سوی یکدیگر شلیک می‌کنند.

کوکی‌ها نسب قومیتی با قبیله چین میانمار دارند و میتی‌ها می‌ترسیدند که با ورود پناهندگان بیشتر، جمعیت آنها در منطقه افزایش یابد.

ساکنان و گزارش رسانه ها می گویند که ده ها هزار نفر به دلیل جنگ خانه های خود را ترک کرده اند، روستاها به آتش کشیده شده و برخی از زنان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. 

ایالت مانیپور که هم مرز میانمار است، یکی از کوچکترین ایالت های هند با ۳/۲ میلیون نفر جمعیت است. در حالی که کوکی ها فقط ۱۶ درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می دهند، میتی ها ۵۳ درصد از مردم را تشکیل می دهند.

بر اساس داده های بررسی شده توسط رویترز که قبلا گزارش نشده است، تعداد کشته شدگان ۱۸۱ نفر شامل ۱۱۳ کوکی و ۶۲ میتی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »