... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 0:09 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

اسکن دیجیتال، تایتانیک را واضح‌تر از همیشه نمایان کرد

از طریق بزرگترین پروژه ثبت سه بعدی زیر آب که تا کنون انجام شده است، محققان و دانشمندان،  تایتانیک را به طور کامل نقشه برداری کرده اند. از این داده ها، یک "دوقلو دیجیتال" ایجاد شده است که غرق شده را با وضوحی که قبلاً دیده نشده بود، نشان می دهد.

سیاست شرق _ لاشه کشتی تایتانیک که غرق شدن غم‌انگیز آن در سال ۱۹۱۲ ،یکی از بدترین بلایای دریایی را در حافظه عمومی باقی گذاشته است، اکنون با وضوح قابل توجهی، قابل مشاهده است.

به نقل از انستیتو نیروی دریایی آمریکا، به لطف فناوری مدرن، مشهورترین کشتی غرق شده جهان را می توان با جزئیات واضح تر از همیشه دید. اولین اسکن دیجیتالی تمام اندازه از لاشه کشتی تایتانیک – که در عمق ۱۲۵۰۰ فوتی (۳۸٠٠ متری) در اقیانوس اطلس قرار دارد – با استفاده از نقشه برداری از اعماق دریا ایجاد شده است.

نتیجه تلاش‌های دقیق، نمای سه‌بعدی منحصربه‌فردی از کل کشتی را فراهم می‌کند و این امکان را می‌دهد که گویی آب از آن تخلیه شده است.  

یکی ار تاثر برانگیزترین وقایع تاریخ دریا، کشتی مسافربری بریتانیا – بزرگترین کشتی جهان در آن زمان، یک کشتی ظاهرا غرق نشدنی – در اولین سفر خود از ساوتهمپتون، انگلستان، به نیویورک، با کوه یخ برخورد کرد و در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲:،بیش از ۱۵٠٠ نفر جان خود را از دست دادند.

اسکن‌های دیجیتالی گسترده و فناوری انقلابی ثبت سه بعدی، مکان غرق‌شده تایتانیک را با جزئیات واضح‌تر از همیشه نشان داده‌اند. 
تولیدات آتلانتیک / ماژلان با مسئولیت محدود

اکنون، از طریق بزرگترین پروژه ثبت سه بعدی زیر آب که تا کنون انجام شده است، محققان و دانشمندان،  تایتانیک را به طور کامل نقشه برداری کرده اند. از این داده ها، یک “دوقلو دیجیتال” ایجاد شده است که غرق شده را با وضوحی که قبلاً دیده نشده بود، نشان می دهد.

 با استفاده از فناوری توسعه یافته و تکمیل شده توسط متخصص آب های عمیق Magellan Ltd.، که با تولیدات آتلانتیک برای پروژه تایتانیک همکاری می کرد، وضعیت دقیق غرق شده نشان داده می شود و کل مکان تاریخی نقشه برداری می شود که مقدار بی سابقه ای از جزئیات را ارائه می دهد.

اسکن‌های غرق شده طی یک سفر شش هفته‌ای در تابستان ۲٠۲۲ انجام شد. این اکسپدیشن دو شناور-رومئو و ژولیت- را مستقر کرد که ساعت‌های زیادی را در عمق ۱۲۵٠٠ فوتی زیر سطح سپری کردند و هر اینچ از لاشه را با جزئیات دقیق ترسیم کردند. و نقشه برداری از کل آن انجام شد.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی Magellan Ltd. بیان شد، “امید این است که این موضوع دقیقاً آنچه را که برای آن رخ داده است روشن کند.”

مطابق با قوانین سختگیرانه موجود، در طول پروژه، لاشه کشتی مورد لمس یا مزاحمت قرار نگرفت، و با کل آن با احترام برخورد شد – از جمله مراسم گلریزان به یاد بسیاری از کسانی که جان خود را از دست دادند، همانطور که در تصنیف قدیمی آمده است. “وقتی آن کشتی بزرگ غرق شد.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »