... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 1:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار وزیر دفاع بلاروس با سرلشکر باقری

سرلشکر باقری: ساختار جهانی قدرت به سرعت از وضعیت تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال تغییر مسیر است.

سیاست شرق _ رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، در دیدار با وزیر دفاع بلاروس، بر اهمیت تبادل تجربیات دفاعی، آمادگی برگزاری رزمایش و همکاری‌های نظامی در حوزه آموزشی و علمی در سطح نیروهای مسلح ایران و بلاروس تاکید کرد.

به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری، در دیدار سرلشکر ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس که به تهران سفر کرده است، تصریح کرد: امروز کشورهای مستقل و همسو که با تحریم های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند، باید روابط و تعاملات مناسبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین دو کشور افزود: همانطور که در گذشته هم همکاری های دفاعی و امنیتی بین دو کشور وجود داشته است، امروز نیز با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است باید این روابط گسترش پیدا کند؛ چراکه ساختار جهانی قدرت به سرعت از وضعیت تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال تغییر مسیر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بر اهمیت تبادل تجربیات دفاعی، آمادگی برگزاری رزمایش و همکاری‌های در حوزه آموزشی و علمی در سطح نیروهای مسلح دو کشور تاکید کرد.

سرلشکر ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس نیز گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در غرب آسیا جزو قدرتمندترین ارتش‌ها محسوب می‌شود و در مواجهه با جبهه تروریست‌ها توانسته تجارب ارزشمندی را به دست بیاورد.

در ادامه این نشست، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران و وزیر دفاع بلاروس، در خصوص مسائل مورد علاقه، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

براساس این گزارش؛ در پایان این نشست پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو کشور ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »