... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 8:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مسافران فرودگاه بین المللی ابوظبی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، از ۱۰ میلیون فراتر رفت

در نیمه اول سال 2023، این فرودگاه پذیرای 67 درصد مسافران بیشتر سال به سال و 36 درصد پروازهای بیشتر است.

سیاست شرق _ تردد مسافران در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در فرودگاه بین المللی ابوظبی، از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرد.

 طبق اعلام فرودگاه‌ ابوظبی، تعداد ۱۰,۲۵۸,۶۵۳ مسافر بین اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ از فرودگاه بین المللی ابوظبی استفاده کرده اند. این افزایش قابل توجه، ۶۷ درصدی در تردد مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که به ۶۱۵۸۳۷۶ مسافر خدمات رسانی شده بود.

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی همچنین ۶۷۸۳۵ پرواز را ثبت کرد که افزایش قابل‌توجهی ۳۶ درصدی نسبت به ۴۹۹۱۹ پرواز در نیمه اول سال ۲۰۲۲ داشت.

رشد چشمگیر فرودگاه بین المللی ابوظبی

فرانک مک‌کروری، مدیر عملیات فرودگاه‌های ابوظبی، اظهار داشت: «ارقام ترافیکی ما در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نشان‌دهنده تلاش‌های گسترده ما برای حمایت از بخش‌های تجاری، گردشگری و هوانوردی ابوظبی است.

«افزایش مستمر تعداد مسافران و پروازها همچنین برنامه‌های رشد فرودگاه‌های ابوظبی را به موازات عملیات نمونه، ادغام‌های فن‌آوری و اکوسیستم مشارکت در حال گسترش، برجسته می‌کند. هدف ما این است که بر اساس این حرکت، موقعیت فرودگاه بین المللی ابوظبی را به عنوان یک فرودگاه ترجیحی در منطقه تقویت کنیم.

بمبئی با ۴۶۱۰۸۱ مسافر به این شهر هندوستان برترین مقصد در این دوره بوده است. لندن با ۳۷۴۰۱۷ مسافر دومین مقصد بزرگ هند بود، در حالی که دو شهر دیگر هند – دهلی (۳۳۱,۷۲۲) و کوچی (۳۱۶,۴۶۰) – چهار شهر برتر را تشکیل می‌دهند. دوحه (۲۶۱۱۱۷) در رتبه پنجم قرار گرفت.

در این مدت، فرودگاه ابوظبی ۲۵۹۴۶۱ تن بار هوایی را جابجا کرده است.

فرودگاه‌های ابوظبی، یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ منطقه با مجموعه‌ای متنوع از شرکت‌های بزرگ که بخش‌های کلیدی اقتصاد غیرنفتی ابوظبی را در بر می‌گیرد. 

این شرکت مسئولیت بهره برداری و مدیریت فرودگاه های بین المللی ابوظبی و العین و همچنین فرودگاه های اجرایی البطین، فرودگاه های سر بنی یاس و جزیره دلما را بر عهده دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »