... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 1:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

۲۲ کشته و بیش از ۵۰ زخمی در حادثه قطار پاکستان

برخی از واگن‌ها قبلاً تخلیه شده‌اند و نیروهای امدادی با استفاده از ماشین‌آلات برای بیرون آوردن مجروحان و اجساد، واگن ها را برش می‌دهند.

سیاست شرق _ پلیس محلی پاکستان اعلام کرد که، روز یکشنبه بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل در منطقه سنقر در استان سند جنوبی پاکستان، حداقل ۲۲ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمد یونس چندیو، معاون بازرسی کل پلیس منطقه به رسانه ها گفت که این حادثه زمانی روی داد که ۱۰ واگن قطار اکسپرس هزاره، هنگام عبور از پل کانال نزدیک شهر سرهاری در منطقه شهدادپور این ولسوالی، از ریل خارج شدند.

در پی این حادثه، تیم‌های پلیس و امدادی سریعاً به محل اعزام شدند و مسافران مصدوم را که در واگن‌های خارج شده از ریل گیر کرده بودند، نجات دادند و به بیمارستان‌های مجاور منتقل کردند.

این مقام مسئول نگران این بود که تعداد کشته‌شدگان بیشتر شود زیرا هنوز چندین جسد و مجروح در داخل واگن ها گیر کرده‌اند. این مقام مسئول افزود: برخی از واگن‌ها قبلاً تخلیه شده‌اند و نیروهای امدادی با استفاده از ماشین‌آلات برای بیرون آوردن مجروحان و اجساد، واگن ها را برش می‌دهند.

در این ولسوالی و سایر ولسوالی های همجوار وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

هزاره اکسپرس صبح روز یکشنبه از شهر بندری کراچی در جنوب کشور حرکت کرد و به سمت استان پنجاب شرقی کشور حرکت کرد تا از آنجا عبور کند تا به مقصد نهایی خود در شمال غربی استان خیبر پختونخوا برسد.

راه آهن پاکستان اعلام کرد که تردد راه آهن در دو مسیر بالا و پایین شبکه راه آهن متوقف شده است.

ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش، به نیروهای مستقر در مناطق مجاور دستور داده است تا برای عملیات نجات به محل حادثه بروند.

یکی از شاهدان عینی به رسانه ها گفت که واگن ها پس از جدا شدن لوکوموتیو قطار از ریل هنگام عبور از روی پل راه آهن خارج شدند.

با این حال هنوز دلیل این حادثه به صورت رسمی تایید نشده است.

خواجه سعد رفیق، وزیر راه‌آهن پاکستان به رسانه‌ها گفت که دستور تحقیق در مورد این سانحه را داده است و پس از دریافت جزئیات از سایت، جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »