... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 11:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

فرهنگ قدرشناسی از زنان

گاه این امیدبخشی، ناشی از قدرشناسی و حمایت، به قلب خانه و خانواده برمی گردد و گاه در ذهن جامعه، ریشه دارد و به فعالیت و کار در اجتماع می رسد.

سیاست شرق _ بهنوش بساک کاظمی[*]؛

جهانِ زنانِ قوی، پر است از غیرت.

جهانِ زنانِ مهربان، پر است از مهر و عطوفت مادری.

جهان زنانِ خردمند، پر است از یگانگی و غیرت و اندیشه.

زنی که همواره غیرتش را برای برادرش، به جوش می آورد، همیشه مهرش را هزار چندان به پای فرزند و همسرش می فشاند و از خرد و اندیشه اش برای آبادانی جامعه اش بهره می برد، شایسته ی قدر دانی و قدرشناسی است و باید به درستی دیده و شنیده شود.

زنان خردمند و مهربان، سرشارند از یگانگی و تازگی.

یگانگی ای که فقط مختص آنهاست و تازگی جهان، از وجود خلاق آنهاست.

زنان قوی که، هم مهر و عطوفت بسیار دارند و هم خرد و روشنی، در بیشتر مواقع، بر مشکلات فائق آمده اند، در طول مسیر پر پیچ و تاب زندگی، کم نیاورده اند و هیچگاه مسایل پیچ در پیچ زندگی و کار، نتوانسته ذره ای از توان و انگیزه آنها، بکاهد.

اما دراین بین، فرهنگ قدردانی و قدرشناسی، بایستی تقویت شود؛ چرا که اگر بخواهیم به آموزه های معنوی هم نگاهی بیاندازیم، می بینیم که خداوند متعال برای هر ذره ای عمل نیک، پاداشی در نظر گرفته است.

پس توجه به فرهنگ قدردانی و قدرشناسی، برگرفته از کلام خداوند است، که همچنان که موجب آرامش فرد می شود، به او امید می دهد و دلگرمی، خوشحال می شود از اینکه دیده شده، هر چند کوتاه، هرچند مختصر و هر چند کم اما کیفی.

گاه این امیدبخشی، ناشی از قدرشناسی و حمایت، به قلب خانه و خانواده برمی گردد و گاه در ذهن جامعه، ریشه دارد و به فعالیت و کار در اجتماع می رسد.

زن ها در بخشی از فعالیتهای اجتماعی، نقش عمده و تاثیرگذاری دارند، از جمله برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش محور و یا بهداشت محور.نقش موثر زن در این برنامه ها به عنوان معلم ، مدیر، معاون و پرستار و کارشناس، با مهر و عطوفت مادرانه و غیرت خواهرانه درآمیخته است، برای همین، بهترین تاثیر را در دل و جان مخاطبان و پذیرندگان خود می گذارد.

صدای مادرانه معلم و پرستار پر از امید است و دل گرمی نفسش، پر از خلاقیت و تازگی است و خاصیت ذات وجودی اش، مراقبت و محافظت است.

امیدوارم در بهره وری،کارآمدی و شایسته سالاری، وقتی به نام زنان بایسته و تاثیرگذار می رسیم، این نکات را از سر بگذرانیم، چرا که، پاسداشت کرامت انسانی است.

[*] مدیر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »