... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 5:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شورای امنیت، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

سیاست شرق _ شورای امنیت سازمان ملل، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را به شدت محکوم و بر لزوم مقابله تمام کشورها با اقدامات تروریستی تاکید کرد.

«لیندا توماس گرینفیلد» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حمله روز یکشنبه به حرم شاهچراغ، یک بیانیه منتشر کرد که در آن آمده است: اعضای شورای امنیت حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بی گناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز در تاریخ ۱۳ اوت را با شدیدترین لحن محکوم می‌کنند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل، در ادامه این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه و دولت جمهوری اسلامی ایران آمده است: اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید می‌کنند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است

اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات تروریستی مذموم و محاکمه آنها تاکید کردند و از همه کشورها خواستند بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی، صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان و توسط هر کس که مرتکب شود، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آنها بار دیگر بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین المللی و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی تاکید کردند.

لازم به ذکر است، یک عامل تکفیری شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی شروع به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

حرم شاهچراغ (ع) نیز در سال ۱۴٠۱ هجری قمری مورد حمله داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه پیش اعدام شدند.

عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) در شیراز مورد حمله تروریستی واقع شد که در نتیجه آن دو نفر به شهادت رسیدند و هفت نفر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از وقوع این حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که در مجموع ۱۰ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »