... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 10:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

طالبان، عکاس خبرگزاری تسنیم را بازداشت کرد

محمد حسین ولایتی، که در دوران مرخصی کاری خود به افغانستان سفر کرده بود، پس از ده روز حضور در این کشور، شنبه صبح هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه، ممنوع‌الخروج شده و از آن زمان اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

سیاست شرق _ «محمد حسین ولایتی»، عکاس و تدوینگر خبرگزاری تسنیم و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، روز شنبه به دلایل نامشخصی، توسط طالبان در افغانستان بازداشت شده است.

به نقل از تسنیم، محمد حسین ولایتی، که در دوران مرخصی کاری خود به افغانستان سفر کرده بود، پس از ده روز حضور در این کشور، شنبه صبح هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه، ممنوع‌الخروج شده و از آن زمان اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

ولایتی از ابتدای ورود به خاک افغانستان با مراجعه به وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور حضور خود را اعلام کرده بود.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن پیگیری وضعیت این عکاس از وزارت امور خارجه و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، خبرهای تکمیلی را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان:«به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم»

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای آزادی «محمد حسین ولایتی»، عکاس خبرگزاری تسنیم، که توسط طالبان دستگیر شده گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم و بنده دقایقی پیش با کابل و دستگاه‌های اطلاعاتی صحبتی داشتم تا با مقامات در آنجا صحبت شود. به من گفته شد که در حال دنبال کردن این مسئله هستند و ان‌شاالله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: حوادثی در افغانستان پیش می‌آید و ما از شب گذشته پیگیر هستیم. قرار شد به من خبر دهند. ان‌شاالله که این مشکل حل خواهد شد.

جزئیات نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه درباره بازداشت عکاس تسنیم

در همین رابطه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ در نشست مشترک امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با مسئولان وزارت خارجه مسئله بازداشت عکاس کشورمان توسط طالبان مطرح شد که آقای کاظمی قمی تاکید کرد که وزارت خارجه با جدیت پیگیر آزادی محمدحسین ولایتی است.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست مشترک عصر امروز  اعضای این کمیسیون با وزیر امور خارجه و برخی معاونانش گفت: یکی از مباحثی که در نشست مشترک امروز مطرح شد، مسئله بازداشت یکی از عکاسان کشورمان در افغانستان بود. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »