... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - 10:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: روسیه از سقوط هواپیمای حامل رئیس گروه واگنر خبر داد

مرگ رئیس گروه واگنر، تایید نشده است و هیچ اظهارنظر فوری از سوی وزارت دفاع یا کرملین وجود ندارد.

سیاست شرق _ مقامات روسیه اعلام کردند که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه مزدور واگنر روسیه، به عنوان مسافر در یک جت شخصی، که شامگاه چهارشنبه در شمال مسکو سقوط کرد، حضور داشته است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیچ تاییدی مبنی بر حضور فیزیکی پریگوژین در هواپیما وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری تاس ، آژانس هواپیمایی روسیه اعلام کرد: “تحقیق در مورد سقوط هواپیمای امبرائر که امشب در منطقه Tver رخ داد، آغاز شده است. بر اساس لیست مسافران، نام و نام خانوادگی یوگنی پریگوژین در میان آنها وجود دارد.”

بنا به همین گزارش، این هواپیمای مسافربری از مسکو به سن پترزبورگ در نزدیکی روستای کوژنکینو در منطقه توور سقوط کرده است.

گفته می شود که ۱۰ سرنشین از جمله سه خدمه در این هواپیما بودند. بر اساس اطلاعات اولیه، همه سرنشینان هواپیما کشته شده اند.

پریگوژین ۶۲ ساله، در ۲۳ تا ۲۴ ژوئن،شورشی را علیه فرماندهان ارشد ارتش روسیه رهبری کرد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که می تواند روسیه را وارد جنگ داخلی کند.

این شورش با مذاکرات و یک توافق ظاهری کرملین پایان یافت که باعث شد پریگوژین با انتقال به بلاروس موافقت کند. اما به نظر می رسید که او پس از توافق آزادانه در داخل روسیه رفت و آمد می کرد.

پریگوژین که به دنبال سرنگونی وزیر دفاع سرگئی شویگو و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه بود، روز دوشنبه یک آدرس ویدئویی منتشر کردند که به گفته او در آفریقا گرفته شده است.

گزارش های تایید نشده رسانه های روسیه حاکی از آن است که دمیتری اوتکین، دست راست پریگوژین نیز در هواپیما بوده و پریگوژین و همکارانش در نشستی با مقامات وزارت دفاع روسیه شرکت کرده اند.

با این حال، مرگ رئیس گروه واگنر، تایید نشده است و هیچ اظهارنظر فوری از سوی وزارت دفاع یا کرملین وجود ندارد.

گغته می شود پس از سقوط این هواپیما ، دومین جت خصوصی متعلق به پریگوژین که به نظر می رسید به سنت پترزبورگ، پایگاه اصلی پریگوژین نیز می رفت، به مسکو برگشت.

یک کلیپ ویدیویی تایید نشده که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، هواپیمای شبیه یک جت شخصی را نشان می دهد که از آسمان به سمت زمین سقوط می کند.

یک کلیپ تایید نشده دیگر نسان می دهد بقایای هواپیما بر روی زمین هنوز در حال سوختن است. حداقل یک جسد قابل مشاهده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »