... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - 4:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اوکراین: در کریمه، عملیات ویژه انجام دادیم

در بخشی از عملیات ویژه، فرود نیروهای اوکراینی در قلمرو شبه جزیره صورت گرفت. اداره اصلی اطلاعات با همکاری نیروی دریایی عملیات ویژه ای انجام داد، و اهداف پیش بینی شده محقق شد.

سیاست شرق _ به گفته یک مقام اوکراینی، نیروهای این کشور، در کریمه فرود آمدند و در حال عملیات تخریب مواضع دشمن هستند.

اداره اطلاعات اوکراین، روز پنجشنبه گزارش داد، نظامیان اوکراینی در شبه جزیره کریمه، که در ۲٠۱۴ از اوکراین جدا و ضمیمه روسیه شد، فرود آمدند. 

به گفته آندری یوسف، نماینده سرویس اطلاعاتی اوکراین، این عملیات در دماغه ترخانکوت انجام شد.

بنا به همین گزارش، در بخشی از عملیات ویژه، فرود نیروهای اوکراینی در قلمرو شبه جزیره صورت گرفت. اداره اصلی اطلاعات با همکاری نیروی دریایی عملیات ویژه ای انجام داد، و اهداف پیش بینی شده محقق شد، در حالی که هیچ تلفاتی نداشت. رسانه های اوکراینی از افشای جزئیات آن خودداری کردند.

کیف طی بیانیه‌ای گفت: «عملیات ویژه مشترک GUR وزارت دفاع اوکراین امشب با حمایت نیروی دریایی در کریمه انجام شد».

در این بیانیه که همراه با فیلم این عملیات است، آمده است: «یگان‌های ویژه شناور در ساحل در منطقه اولنیوکا و شهرک‌های مایاک فرود آمدند. دشمن متحمل خسارات پرسنلی شد، تجهیزات دشمن منهدم شد» و در ادامه افزود: مدافعان اوکراینی، بدون تلفات صحنه را ترک کردند.

در این ویدئو مشاهده می شود که پرچم اوکراین بر روی یکی از ساختمان ها نصب شده است.

مقامات روسیه هنوز در مورد ادعای مقامات اوکراینی، اظهار نظری نکرده اند. با این حال، کانال تلگرامی SHOT طرفدار دولت روسیه گزارش داد که ساکنان محلی صدای شلیک گلوله را در نزدیکی دماغه ترخانکوت شنیده اند. شاهدان عینی همچنین گفتند که “دو قایق لاستیکی را در نزدیکی ساحل مشاهده کردند که ۱٠ نفر ناشناس در آنها بودند.

یک منبع به نقل از این کانال ادعا کرد که ظاهرا “چهار قایق با خرابکاران اوکراینی منهدم شده اند.”

رسانه های روسیه پیشتر گزارش داده بودند که پایگاه سومین هنگ مهندسی رادیویی نیروهای هوافضای روسیه و یک ایستگاه رادار نیز در این منطقه و در روستای مایاک در نزدیکی دماغه ترخانکوت قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »