... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - 11:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بلگراد، بدون پرچم های روسیه، بلاروس و هند !

کشتی گیران روسیه، بلاروس و هند، به دلیل تعلیق فدراسیون کشور های آنها، تنها زیر نظر« اتحادیه جهانی» می‌توانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند. 

سیاست شرق _ کشتی گیران کشورهای روسیه، بلاروس و هند، در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، بدون پرچم های کشورهای خود، به میدان می روند.

این رقابت ها که از ۲۵ شهریور آغاز و تا دوم مهر ادامه خواهد یافت، درواقع مسیر راهیابی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز به حساب می آید و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

داستان روسیه و بلاروس

دوازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که اتحادیه جهانی کشتی، یک هفته پس از حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت‌های گسترده این کشور در رشته‌های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه رقابت های بین المللی کشتی محروم کرد. 

اتحادیه جهانی کشتی همچنین در ادامه، میزبانی روسیه و بلاروس را از تمامی رقابت‌های بین المللی لغو کرد، اما بعد از رایزنی‌های مسئولان فدراسیون کشتی روسیه با مسئولان اتحادیه جهانی موفق شدند تا جواز حضور کشتی گیران خود در رویدادهای بین المللی را بگیرند. هرچند اتحادیه جهانی به دلیل تعلیق این فدراسیون کشور به فدراسیون کشتی روسیه و بلاروس اعلام کرده است که کشتی گیران این ۲ کشور، تنها زیر نظر« اتحادیه جهانی» می‌توانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند. 

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه هم که نمی خواست کشتی گیران این کشور بیش از این از میادین دور بماند این موضوع را پذیرفت و تا کشتی گیران، بدون پرچم روسیه در مسابقات حاضر شوند. هرچند امتیازات و مدال های این این کشتی گیران در رده بندی مسابقات بین المللی محسوب نخواهد شد.

داستان هند

کشتی گیران هندی نیز به دلیل تعلیق فدراسیون کشتی هند نمی توانند با پرچم کشور خود در رویدادهای بین المللی شرکت کنند و باید زیر نظر اتحادیه جهانی، کشتی بگیرند. 

کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کشتی همچنین برای حمایت از ورزشکاران پس از اتهامات وارده به رئیس سابق فدراسیون کشتی هند و ضرورت بازگرداندن فعالیت فدراسیون را، زمینه دیگری برای تعلیق موقت دانست، اما کشتی گیران و پرسنل پشتیبانی آنها (افراد با عملکرد بالا، نقش پزشکی یا فنی مانند مربیان، کمک مربیان، پزشکان ورزشی یا ماساژورها) مجاز به شرکت در تمام رویدادهای مورد تایید اتحادیه جهانی هستند. با این حال، آنها باید این کار را تحت پرچم اتحادیه جهانی انجام دهند.

بنابراین با توجه به تصمیم اتحادیه جهانی ۳ کشور روسیه، بلاروس و هند باید در مسابقات بین المللی تا اطلاع ثانوی بدون پرچم و زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی بگیرند.

پایان پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »