... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - 10:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: مشوق های ازدواج در چین برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد

مقامات چینی، مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش نرخ زاد و ولد از جمله مشوق‌های مالی و بهبود امکانات مراقبت از کودکان و مادران، در نظر گرفته اند.

سیاست شرق _ در یکی از مناطق شرق چین، به زوج‌های جوانی که، عروس ۲۵ یا کمتر از آن سن داشته باشد، «پاداش» ۱۰۰۰ یوان (۱۳۷ دلار)، هدیه داده خواهد شد، این یکی از چند اقدامی است که برای تشویق جوانان به ازدواج در میان نگرانی‌های فزاینده درباره کاهش نرخ زاد و ولد و کاهش جمعیت صورت می گیرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این اطلاعیه که هفته گذشته در حساب رسمی Wechat شهرستان چانگشان منتشر شد، آمده است که این جایزه برای ترویج “ازدواج متناسب با سن و فرزندآوری” برای اولین ازدواج‌ها است. همچنین شامل مجموعه ای از یارانه های مراقبت از کودک، باروری و تحصیل برای زوج هایی که دارای فرزند هستند، می شود.

جمعیت چین در سال گذشته برای اولین بار در شش دهه گذشته کاهش یافت، چرخشی تاریخی که انتظار می‌رود آغاز دوره طولانی کاهش تعداد شهروندان این کشور باشد که پیامدهای عمیقی بر اقتصاد این کشور و جهان خواهد داشت.

اداره ملی آمار این کشور کاهش تقریباً ۸۵۰هزار نفری را برای جمعیت ۱.۴۱۱۷۵ میلیارد نفری در سال ۲۰۲۲ گزارش کرد که اولین کاهش از سال ۱۹۶۱، آخرین سال قحطی بزرگ چین است.

مقامات چینی، مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش نرخ زاد و ولد از جمله مشوق‌های مالی و بهبود امکانات مراقبت از کودکان و مادران، در نظر گرفته اند.

محدودیت سنی قانونی چین برای ازدواج ۲۲ سال برای مردان و ۲۰ سال برای زنان است، اما تعداد زوج هایی که ازدواج می کنند در حال کاهش است. این امر به دلیل سیاست‌های رسمی که بچه‌دار شدن را برای زنان مجرد دشوارتر می‌کند، نرخ زاد و ولد را کاهش داده است.

بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده در ژوئن، نرخ ازدواج در سال ۲۰۲۲ با ۶.۸ میلیون نفر، پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۸۶ است. سال گذشته ۸۰۰۰۰۰ ازدواج کمتر از سال ۲۰۲۱ رخ داد.

رسانه های دولتی گزارش دادند که نرخ باروری در چین که در حال حاضر یکی از پایین ترین نرخ های باروری در جهان است، تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح یعنی ۱.۰۹ کاهش یافته است.

هزینه های بالای مراقبت از کودک و مجبور شدن به توقف حرفه خود باعث شده است که بسیاری از زنان از داشتن فرزندان بیشتر یا اصلاً فرزندان خودداری کنند. تبعیض جنسیتی و کلیشه های سنتی زنان در مورد مراقبت از فرزندانشان هنوز در سراسر کشور رواج دارد.


اعتماد پایین مصرف کننده و نگرانی های فزاینده در مورد سلامت اقتصاد چین نیز از عوامل کلیدی است که توسط جوانان چینی برای عدم تمایل به ازدواج و بچه دار شدن ذکر شده است.

(۱ دلار = ۷.۲۹۰۰ یوان چین رنمینبی)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »