... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - 1:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تبعات پنهان جنگ؛ خشونت‌ خانگی در اوکراین، افزایش یافته است

بسیاری از کارشناس معتقدند افزایش خشونت‌ها به دلیل افزایش استرس، مشکلات اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های روانی ناشی از جنگ است.

سیاست شرق _ طبق داده‌های پلیس ملی اوکراین، از آنجایی که خانواده‌ها به خانه‌های قدیمی یا به شهرهای خود بازگشته‌اند، موارد مختلف خشونت‌ های خانگی نیز به شدت افزایش یافته است.

براساس این داده‌‌‌ها، در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ موارد ثبت شده از خشونت‌های خانگی ۵۱ درصد افزایش یافته است. این آمار یک سوم بیشتر از رکورد قبلی در سال ۲۰۲۰ است که کارشناسان آن را به قرنطینه‌ در دوران همه‌گیری کویید۱۹ مرتبط دانسته بودند.

بسیاری از کارشناس معتقدند افزایش خشونت‌ها به دلیل افزایش استرس، مشکلات اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های روانی ناشی از جنگ است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که پلیس از ژانویه تا می ۲۰۲۳، نزدیک به ۳۵۰ هزار مورد خشونت خانگی را ثبت کرده است. این آمار در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ حدود ۲۳۰ هزار مورد و در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹۰ هزار مورد بوده است.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان بیم آن را دارند که این معضل با ادامه جنگ و بازگشت نیروهای آسیب دیده از جبهه، تا مدت‌ها پس از پایان جنگ نیز ادامه یابد.

به گفته یک مرکز حامی افراد آسیب دیده از خشونت‌های خانگی، زیر نظر دولت و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در شهر دنیپرو، از اواسط ماه مه بیش از ۸۰۰ نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند. اکثر مراجعه کنندگان نیز زن بودند.

یکی از کارکنان این مرکز می‌گوید پرونده‌‌ها در دفتر مرکزی بسیار بیشتر از این است. به گفته او، تنها حدود ۳۵ درصد از این افراد شکایت خود را به پلیس ارائه می‌کنند و این نشان می‌دهد خشونت خانگی می‌تواند گسترده تر از آن چیزی باشد که آمار پلیس نشان می‌دهد.

تتیانا پوگوریلا، روانشناس که در این مرکز مشغول به کار است می‌گوید برخی از این افراد که به دلیل جنگ به دنیپرو آواره شده‌اند، آشنایی کمی با این منطقه دارند و همین باعث می‌شود برخی از قربانیان خشونت خانگی بیشتر به آزارگران خود وابسته شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »