... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - 9:12 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اردوغان: کریمه، بخشی از اوکراین است

اردوغان: ما اعتقاد خود را حفظ می کنیم، که جنگی که تقریباً دو سال است ادامه دارد، باید با صلحی عادلانه و پایدار پایان یابد.

سیاست شرق _ رسانه های محلی ترکیه گزارش دادند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بر موضع ترکیه در قبال الحاق کریمه به روسیه تاکید کرده و با تمامیت ارضی اوکراین متعهد شده است.

به نقل از «میدل ایست مانیتور»، اردوغان در از طریق یک پیام ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در سومین اجلاس «پلت فرم کریمه» در کیف گفت: «ما در هر پلتفرمی، به ویژه در سازمان ملل، ابراز می‌کنیم که “کریمه بخشی از اوکراین است”».

وی خاطرنشان کرد: معتقدم این پلتفرم که برای دفاع موثرتر از قضیه کریمه از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز ایجاد شده است، پیام‌هایی را که می‌خواهیم در مورد کریمه منتقل کنیم، تقویت خواهد کرد.

اردوغان بر اهمیت پیگیری راه حل های دیپلماتیک در مورد مناقشه مسلحانه تاکید کرد. همانطور که همیشه می گویم، در جنگ هیچ برنده ای وجود ندارد و در صلح هیچ بازنده ای وجود ندارد. با این درک، ما اعتقاد خود را حفظ می کنیم، که جنگی که تقریباً دو سال است ادامه دارد، باید با صلحی عادلانه و پایدار پایان یابد.»

پلتفرم کریمه به عنوان یک ابتکار بین المللی توسط اوکراین برای جلب توجه جهانی به الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ عمل می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »