... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - 12:24 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و گوترش درباره مذاکرات هسته‌ای

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل طی یک گفتگوی تلفنی در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای و‌ جهانی و روند مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل طی یک گفتگوی تلفنی در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای و‌ جهانی و روند مذاکرات هسته‌ای ایران گفت و گو کردند.

بنا بر گزارش وب سایت وزارت امور خارجه ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طی یک گفتگوی تلفنی در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای و‌ جهانی از جمله کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای و همچنین روند مذاکرات هسته‌ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت که آمریکا به پیشنهادهای ایران پاسخ داد و اکنون همکارانم در حال بررسی آن هستند. ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و این اراده را در عمل نشان داده‌ایم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از تلاش‌های سازنده دبیرکل سازمان ملل متحد برای کمک به صلح و امنیت جهانی تشکر کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم اجماع در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد، دغدغه‌های ایران را مورد بررسی و توجه قرار خواهد داد.

آنتونیو گوترش با مثبت خواندن روند توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین با حصول نتیجه رضایت‌بخش به پایان برسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »