... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - 1:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر بهداشت: شواهدکمی از مسمومیت دانش آموز ان وجود دارد؛ نماینده مجلس: نباید عوامل اصلی نادیده گرفته شوند

سیاست شرق _ وزیر بهداشت، گزارش آخرین بررسی‌ها درباره علل مسمومیت دانش آموزان در نقاط مختلف کشور را تشریح کرد.

به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با حضور در اداره کل انتقال خون استان تهران و پس از اهدای خون، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان، گفت: کمیته علمی با حضور بهترین اساتید در کشور تشکیل و وضعیت دانش‌آموزان بررسی شد. از آنجایی که شواهد محکمی برای مسمومیت دانش‌آموزان وجود نداشت، عمدتا این بدحالی دانش آموزان بود که اتفاق می افتاد.

وی افزود: باید توجه کرد که در هر بیماری، هم خود بیماری مطرح است و هم آثار روانی ناشی از آن. حتی در کرونا هم برخی افرادی که به کرونا مبتلا نمی‌شدند، اما دچار اضطراب و بدحالی ناشی از آن می‌شدند. در دانش‌آموزان هم شاید این حالت بیشتر دیده می‌شد.

وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت ها دچار بدحالی می شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.

عین اللهی تاکید کرد: بدحالی دانش‌آموزان عوارض پایداری نداشته است. به طور کلی هیچ نوع عارضه‌ پایداری در دانش‌آموزان ندیدیم و آثار بدحالی موقت وجود داشت که خدا را شکر هیچ مشکلی بعد از آن نداشتند.

از سویی دیگر و به نقل از اعتماد، محمدحسن آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس مسمومیت دانش‌آموزان، در جواب پرسشی مبنی بر اینکه «آیا مسمومیت دانش‌آموزان را ناشی از عوامل داخلی می‌داند یا خارجی»، گفت که «عوامل داخلی‌اند که نشات‌گرفته از خارج هستند». او اضافه کرد که «بخشی از این مسمومیت‌ها ناشی از شیطنت دانش‌آموزان است که به این موضوع دامن می‌زنند، اما این بخش نباید باعث شود تا عوامل اصلی نادیده گرفته شوند».

او درباره افرادی که پیش از سال نو گفته شد که دستگیر شده‌اند نیز گفت که «چند نفر از آنها سابقه حضور در اغتشاشات اخیر را داشته‌اند». آصفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کسانی که اعترافات‌شان در فضای مجازی منتشر شده، ارتباطی با عوامل اصلی داشته‌اند» نیز، ارتباط آنها با عوامل اصلی را «رد» کرد.

وی درباره دستاوردهای این جمع و جلسات برگزار شده گفت که «این کمیته باعث شده تا وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌ها حساس‌تر شوند و دقت بیشتری داشته باشند».

او همچنین تاکید کرد که «این کمیته باعث شده تا دستگاه‌های امنیتی پیگیر باشند و بیایند و پاسخ دهند». او همچنین تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی تلاش بیشتری داشته باشند تا عوامل اصلی مسمومیت دانش‌آموزان را بیابند و دستگیرشان کنند».

این نماینده مجلس در ادامه درباره زمان جمع‌بندی و ارایه گزارش هم گفت که «هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و بابت همین نمی‌توان گزارشی ارایه کرد».

آصفری در پاسخ به این سوال که عوامل این اقدامات به دنبال چه نتیجه‌ای هستند، گفت که «جریاناتی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام هستند و همچنین می‌خواهند نارضایتی و اعتراض مردم را بالا ببرند». به گفته این نماینده مجلس، «اگر این موضوع مدیریت نشود، ممکن است در جاهای دیگر نیز شاهد این اقدامات باشیم».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »