... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 9:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست برای استعفای وزیر خارجه بلژیک، به دلیل دعوت از شهرداران ایرانی و روسی

حاجا لهبیب،وزیرامورخارجه بلژیک، به دلیل تایید درخواست‌های ویزا برای شهروندان دو کشور ایران و روسیه، تحت فشار مخالفان قرار گرفت.

سیاست شرق _ حاجا لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، پس از اعطای ویزا به هیئت‌هایی از ایران و روسیه، برای شرکت در همایش شهرداران جهان در این کشور، با درخواست استعفا از سوی مخالفان مواجه شد.

به نقل از رویترز، حاجا لهبیب،وزیرامورخارجه بلژیک، به دلیل تایید درخواست‌های ویزا برای شهروندان دو کشور ایران و روسیه، تحت فشار مخالفان قرار گرفت.

در نشست شهری بروکسل که هفته گذشته برگزار شد، شهرداران بیش از ۳۰۰ شهر بین‌المللی از جمله بروکسل، بوگوتا، کیف و تهران و همچنین اعضای کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا گرد هم آمدند تا در مورد چالش‌هایی که شهرها با آن مواجه هستند، گفتگو کنند.

پاسکال اسمت، وزیر امور خارجه روابط خارجی و تجارت خارجی دولت بروکسل روز یکشنبه به دلیل پرداخت هزینه های سفر هیات های ایرانی و روسی استعفا داد.

اسمت روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ما ایمیلی پیدا کردیم که نشان می داد دفتر من موافقت کرده است تا هزینه های اقامت روسای هیئت های تهران و کازان را پرداخت کند. من اکنون از برگزارکنندگان، متروپلیس می خواهم که این هزینه ها را تقبل کند.”

اسمت گفت که از این ایمیل اطلاعی نداشت و اضافه کرد که یکی از اعضای کابینه او این اشتباه را مرتکب شده است.

دریا صفایی، نماینده بلگو-ایرانی، از حزب مخالف N-VA، روز دوشنبه گفت که این حزب خواهان استعفای لهبیب است.

این نماینده مخالف دولت گفت که چرا او با دادن این ویزاها موافقت کرد؟

قانونگذاران بلژیک قرار است روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن(۳۱ خرداد) برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »