... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 7:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار و گفت و گوی رییس جمهور ایران و سلطان عمان در مسقط

رئیس جمهور به دعوت سلطان عمان و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم این کشور شد.

سیاست شرق _ «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، امروز دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی سلطان عمان در صدر هیأتی بلندپایه وارد این کشور شد.

به نقل از ایرنا، وی در بدو ورود به فرودگاه ویژه سلطنتی مسقط، مورد استقبال مقامات عالی این کشور قرار گرفت و آیین استقبال رسمی از رئیس جمهور نیز در کاخ« هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان انجام شد.

رئیس جمهور به دعوت سلطان عمان و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم این کشور شد.

سفر رئیسی به مسقط، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس‌جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

در این سفر ۱۲ سند همکاری میان مقامات ارشد دو کشور در حوزه‌های انرژی، سیاسی، حمل‌ونقل، همکاری‌های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضا رسید.

این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها امضا شده است.

پیش‌تر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آقای رئیسی به این کشور است.

عمان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان است که سابقه روابط حسنه بین دو کشور به پیش از انقلاب اسلامی و از دوره سلطان پیشین(قابوس) این کشور می رسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »